2013. november 5., kedd

Kandírozott füge és eper, valamint aszalt gyümölcsök


Jobb oldalt a kandírozott eper, mellette az aszalt gyümölcsök, mögöttük a kandírozott füge - mindet Édesapám készítette

Az aszalt és kandírozott gyümölcsöket és a friss fügét is Édesapámtól kaptuk. Én is felbuzdultam, hogy készítsek kandírozott fügét. Ez volt az első kísérletem, egész jól sikerült, csak még kicsit kell száradniuk....

Az általam készített fügék, melyeket még kicsit kell hagyni száradni

Hozzávalók: 1 kg fügéhez (vagy eperhez, vagy más gyümölcshöz) 5 dl víz és 45 dkg cukor.

Elkészítése:
A vizet felforraljuk a cukorral és ráöntjük a gyümölcsre, majd hűvös helyen 1 napig pihentetjük. Másnap kivesszük a gyümölcsöt a léből, a levet felforraljuk, kicsit besűrűsítjük, majd visszatesszük a gyümölcsöket. Ezt 5-6 napon keresztül ismételjük, a cukros lé egyre kevesebb lesz. Ekkor a lét a gyümölccsel felforraljuk, pár percig együtt főzzük, majd 2-3 napig még benne hagyjuk állni a cukros lében, de már nem forraljuk fel. Ezután kivesszük a gyümölcsöket, és hagyjuk megszáradni őket.
Finom téli csemege, üvegben vagy fémdobozban tárolva sokáig eláll, ha addig el nem fogy...

A nyers fügék

A cukros lében - egy-két nap áztatás után



Végezetül egy nagyon finom aszalt füge, ami eredeti horvátországi recept szerint készült. Akinek akinek sok fügéje, ajánlom ennek az alábbi finomságnak az elkészítését.

IDE kattintva megtekinthető és olvasható több kép róla, és a recept.... 

A felfűzött gyümölcsök...



16 megjegyzés:

  1. Ügyesek vagytok apuddal együtt:)

    VálaszTörlés
  2. Milyen ügyes apukád és az általad készített fügék is biztosan nagyon finomak lesznek! :) Az jutott eszembe, hogy ezek a kandírozott gyümölcsök még gasztroajándéknak is tökéletesek! :)

    VálaszTörlés
  3. De jó, nagyon ügyes vagy! Én neki sem merek fogni az olyan dolgoknak, amik több napot igénylenek. Kitartáshiányban szenvedek:-)

    VálaszTörlés
  4. Hankka, Gerdi köszönjük szépen!
    Valóban, még karácsonyi ajándékként is megállnák a helyüket :) Én szeretek az ilyen pepecselős dolgokat készíteni :)

    VálaszTörlés
  5. Hjajj, ha itt lenne előttem..., talán jobb is, hogy nincs. :))) Én így frissen még szívesebben is enném, hagyd a száradást! :)

    VálaszTörlés
  6. Sok jó finomság, én is szeretem, jó kis nasik. Én most is és minden évben készítem a birsalmasajtot, lekvárt, kompótot, levest ami csak készíthető a birsalmából, mert nagyon szeretem. De a kandírozott gyümölcsök is nagyon finomak. Ahogy elkészíted szinte kínálja magát. Na nem is tart sokáig, igaz?

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finomak mind az aszalt, mind a kandírozott gyümölcsök!
    Szerencsés vagy, hogy apukád idős kora ellenére ilyen aktív, és ilyen finomságokkal lát el.
    Szívesen utánad csinálnám a kandírozott fügét, de két éve kifagyott a fügefánk. Épp az imént értem haza egy új fügecsemetével, de hát mikor fog ez még termőre fordulni?

    VálaszTörlés
  8. Lilla, Barbi, Lívia, Marcsi, örülök, hogy nektek is tetszik :)

    VálaszTörlés
  9. Én ezidáig csak lekvárt főztem belőle de let kpróbálomkandírozva is

    VálaszTörlés
  10. Mennyi ideig kell szárítani a végén? Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ameddig már nem ragad. Az idő függ a környezet hőmérsékletétől.

      Törlés
    2. Nem szoktad cukorba beforgatni??

      Törlés
    3. Nem, nincs szükség rá, így is elég édes.

      Törlés
  11. Krivácsy László Az első aszalásom nem nagyon sikerült sok cukros lé kifolyt, és így száraz kemény lett.A további aszalásaim jobban fognak sikerülni mert főzés után nem szabad hogy elfolyjon az édes-kicsit sós lé,és a nap szárítja,forgatni kell,a vége felé lapítani kell , és ha nincs nap a radiátoron.

    VálaszTörlés