2022. október 3., hétfő

Fügesajt







No nem olyan sajt, amit szendvicsre teszünk, hanem olyan mint a birsalmasajt 😀. Idén is sok füge termett Apukám kertjében, így a lekvár, befőtt és bor mellett erre is futotta a sok gyümölcsből. Ezek a fügék már a másodtermésből valók, amik szintén finomak, édesek. 
Csak egy ilyen kisebb adaggal megpróbálkoztam - amit hoztunk Apukámtól Mözsről, és már nem ettünk meg frissen -, mert nehezen tudtam elképzelni, hogy olyan állaga lesz, mint a birsalmasajtnak. De szerencsére hasonló lett, és még az íze is 😀.

Hozzávalók: 60 dkg füge, 25 dkg cukor (az arány 1 kg fügéhez kb. 40 dkg cukor), egy kisebb citrom felének a leve, 1 mokkáskanál citromsav, és 1 evőkanál dzsemfix.

Elkészítése:

Összedaraboltam a fügéket, és elkezdtem főzni. Kevés cukrot már mindjárt adtam hozzá, hogy már az elején legyen egy kis leve. Mikor megpuhult botmixerrel pépesítettem, hozzáadtam a többi cukrot, a citromlét, és addig főztem, míg jó sűrűre nem lett. Ekkora a színe is szép fényes, élénk barnás színű lett. Most már hozzákevertem a citromsavat, majd a dzsemfixet is, és kis szilikonos formákba öntöttem, hogy mielőbb megszilárduljanak..

Két hétig hagytam szikkadni. Ekkorra már sűrűsödtek és kiszáradtak annyira, hogy már ki tudtam venni a formákból, és szeletelni is lehetett már szépen.

A fügék, amiből készült a sajt

Főzésük közben

Szilikonos formákban. Ennyi lett belőle.



10 megjegyzés:

  1. Meddig és hogyan lehet tárolni ? Nekem is volt rengeteg, de részben elajándékoztam, egy kevésből meg lekvárt főztem. Lehet, jövőre megpróbálom ezt a változatot is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy meddig és hogy kell tárolni nem tudom, még nem teszteltük 😊, most készült először. De gondolom hasonló lehet a birsalmasajthoz. Most egy műanyag dobozba tettem, aminek a tetejét még zártam le teljesen. De valószínű hamarabb fog elfogyni ez a kis adag, mint kiderülne, hogy meddig áll el 😁.

      Törlés
  2. Hát ez a csemege, ami olyan lett, mint a birsalmasajt, igen finom lehetett. Sajnos mi nem tudunk ilyen fügéhez hozzájutni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Finom, birsalmasajt jellegű. Apukámnak szerencsére sok terem.

      Törlés
    2. Áldott legyen az apukád.

      Törlés
    3. Köszönjük Lívia, nagyon kedves vagy!

      Törlés
  3. Nagyon jó ötlet, és nagyon finom lehet.... Szerencsés vagy hogy Édesapád kertjében minden finomság megterem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Valóban szerencsés vagyok... 😀

      Törlés
  4. Úgy látszik ez a füge éve volt.Nálunk is nagyon sok termett,nem lehetett annyit megenni,én is csináltam belőle lekvárt. Ha jövőre is sok lesz akkor sorra kerül a sajt is.Nagyon szépeket csináltál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Margó, mi sem győzzük enni 😊. Próbáld majd meg jövőre ezt a sajtot, csak ne felejts el a dzsemfixet, mert anélkül nem tudom mikor szilárdulna meg 😊.

      Törlés