2022. szeptember 28., szerda

Mákkal töltött nudli, szilvaöntettel


Tálalva

Még az összes egy tálban


Kettévágva

Szeretjük a nudlit, általában sárgabarack lekvárral szoktuk enni. Most gondoltam, megpróbálkozok egy töltöttel. Nagyon finom lett a mákkal, megformázni is elég könnyű volt, nem is gondoltam volna. És ha már mák, akkor ahhoz nagyon jól harmonizál a szilva, ami most még bőven kapható. Így gyorsan el is készítettem, egy tartalmas leves után második fogásként.

Hozzávalók a tésztához: 25 dkg főtt, áttört krumpli, 15 dkg liszt, 1 kisebb tojás, csipet só, 1-2 evőkanál cukor, 3 dkg lágy vagy olvasztott vaj/margarin, 
a máktöltelékhez: 10 dkg darált mák, ízlés szerint cukor, kevés tej és reszelt citromhéj,
a prézlihez: zsemlemorzsa, margarin/vaj vagy olaj, cukor, fahéj,
a  szilvaöntethez: egy-két maroknyi friss szilva (nem mértem hogy mennyi), 1 vaníliás cukor, cukor és őrölt fahéj ízlés szerint.

Elkészítése:
Először a krumplit tettem fel főni, héjastul. Közben elkészítettem a szilvaöntetet és a máktölteléket.
Az szilvát nagyobb darabokra összedaraboltam, ízlés szerinti cukorral, vaníliás cukorral, és fahéjjal rövid ideig főztem, közben állandóan kevergettem. Nem kell sokáig főzni, csak hogy ne maradjon nyers, de ne is menjenek szét a gyümölcsdarabok.
A mákot megdaráltam, ízlés szerinti cukorral, citromhéjjal és kevés tejjel - hogy sűrű legyen -, szintén rövid ideig főztem. 
A kész szilvát és mákot félretettem. Közben megfőtt a krumpli is. Meghámoztam, áttörtem, és a többi tészta hozzávalóival összegyúrtam, majd diónyi golyókat formáztam belőle. 21 db lett belőle. A kis golyókat kicsit ellapítottam, mindegyikre rátettem a mákból, becsomagoltam a tölteléket, és nudli alakúra formáztam. Így a töltelékkel kicsit nagyobbak lettek, mint a hagyományos nudlik.
Bő, forrásban lévő, enyhén sós vízben kifőztem. Közben elkészítettem a prézlit. Olajon cukor hozzáadásával megpirítottam a zsemlemorzsát, végén belekevertem a fahéjat. is. A kifőtt nudlikat szűrőlapáttal kiszedtem a vízből, és a prézlibe forgattam.
 
Tálaláskor a nudlikra locsoltam az öntetből, és úgy kínáltam. Nagyon finom lett, mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá!

A nudlik megformázása - diónyi golyók, azok lelapítva és rajtuk a töltelék,
végül a kész, megformázott nudlik....




12 megjegyzés:

  1. Húú ez nagyon finom étel. A férjem nagyon szereti a szilvás gombócot is, készítettem a napokban. Most ezt is elkészítem, mert a núdlit is szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Nálunk is volt a múlt héten szilvás gombóc, mi is szeretjük. Ez is nagyon finom volt, kicsit pepecselős, de megérte. És ki kell használni az időt, amíg lehet szilvát kapni 😀.

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet volt megtölteni a nudlit.... eszembe nem jutott volna. A szilvaöntettel nagyon finom lehetett, ki kell hogy próbáljam. Köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, jó étvágyat hozzá, ha elkészíted 😀. Nagyon finom volt!

      Törlés
  3. Micsoda finomság így megtöltve, én csak a töltetlen nudlikat ismertem különböző szóratokkal. Csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, örülök, hogy egy kis újdonsággal tudtam szolgálni 😃.

      Törlés
  4. Nagyon finom lehetett. Amikor a túrógombócot szilvával töltöttem, nem jutott eszembe, hogy készítsek mellé egy kis szilvamártást, pedig már gyümölcsös öntetet adtam a túrógombóc mellé. Jobban is mutatott volna. Gyönyörű képek ismét. https://korsocska.blogspot.com/2022/09/turogomboc-szilvaval.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, finom volt a szilvával. A te túrógombócód mellé is biztos nagyon jó lett volna 😊.

      Törlés
  5. Nagyon kreatív ötlet megtölteni a nudlit. Mákba forgatva már találkoztam vele, de vele töltve még nem. A gyümölcsmártás is telitalálat hozzá. Mennyei lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom volt. Eddig mi leginkább csak sárgabarack lekvárral szoktuk enni, úgyhogy ez most újdonság volt 😊.

      Törlés