2022. március 3., csütörtök

Káposztás sztrapacska







A juhtúrós sztrapacskát nagyon szeretjük, és már sokszor csináltam is, de káposztásat még nem. Ideje volt kipróbálni, mert nagyon finom, bár nem egy könnyű, diétás étel, de megéri néha falatozni belőle....
Az itt látható mennyiséget két ebédre ettük ketten, de két jól evő személynek egy étkezésnél valószínűleg elfogy... 😋

Hozzávalók, a galuskához: 35-40 dkg krumpli, 25 dkg liszt, 1 tojás, só, 
(az elkészült, kifőzött galuskának kb feléből, 50 dkg-ból dolgoztam tovább, ehhez az adaghoz szól a továbbiakban káposzta és hozzávalói mennyisége),
a káposztás feltéthez: 25 dkg savanyú káposzta, őrölt bors, 1 közepes hagyma, pár csipet cukor,
a tetejére: pár karika kolbász és egy darab füstölt szalonna, kb. 10 dkg (nem mértem 😀).

Elkészítése:
A káposzta megdinsztelésével kezdtem. A szalonnát kis kockákra vágtam, kisütöttem, a pörcöket kimertem a zsírból, és félretettem. A megmaradt zsírban megdinszteltem a feldarabolt hagymát, majd hozzáadtam a kissé kimosott és rövidebb szálakra felvágott káposztát. Borsoztam, kezdetben fedő nélkül, majd fedő alatt, pár csipet cukor és kevés víz hozzáadásával készre pároltam. Közben kevés vizet adtam hozzá, ahogy elpárolgott.
A galuskához lereszeltem a krumplit, sóztam, és a liszttel, tojással bekevertem. Annyi vizet adtam hozzá, hogy galuska sűrűségű tésztát kapjak. Bő, sós forrásban lévő vízbe szaggattam, és kifőztem. Felét mindjárt eltettem a fagyasztóba, mert nekünk sok lett volna.
Egy tűzálló tálban összekevertem a káposztát és a galuskákat, tetejére szórtam az előzőleg kisütött szalonna pörcöket, és sütőbe tettem, kb. 25-30 percre. A kolbász karikákat kevés zsírban egy-két perc alatt megpirítottam, majd a friss, kisült sztrapacskára téve tálaltam.

A káposzta feldarabolása....

...és megdinsztelése

Készen

A káposzta és a galuska összekeverése....


Sütés előtt



13 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon szeretem, de még sosem készítettem! Csodás!

    VálaszTörlés
  2. Én sem készítettem még, de majd kipróbálom, mert jónak találom. Nagyon finom lehetett és jól is néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon finom volt, próbáld ki egyszer 😊.

      Törlés
  3. Guszta! Nagyon szeretjük ezt a fajta sztrapacskát is bár én kolbászt nem szoktam bele tenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, én sem tettem bele sok kolbászt, csak egy-két szeletet, az íze kedvéért, és díszítés céljából 😃

      Törlés
  4. Nagyon guszta, és látszik rajta hogy finom, és jó laktató étel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt. Nem egy könnyű, diétás fogás, az biztos 😃.

      Törlés
  5. Én is még csak étteremben ettem, az nagyon ízlett. Laktatóbb, nehezebb ételek is jól tudnak esni néha, nagyon jó páros lehetett a párolt káposztával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit nehezebb, laktató étel, de nagyon jól esett nekünk is. 😃

      Törlés