2022. október 6., csütörtök

Fügefalevél szörp


Tálalásnál adhatunk hozzá egy-két szelet citromot is, finom hozzá....


És a szörp, ahogy az ősz napsugarai átvilágítanak rajta

Most a fügesajtom után egy újabb füge finomság, illetve csak fügefa leveléből 😋.
 
Mikor megpillantottam a Pinteresten a fügefalevél szörpöt, mindjárt elhatároztam hogy ezt egy kisebb mennyiségből elkészítem, mert számomra annyira elképzelhetetlennek tűnt, hogy ez jó lehet 😏. 
De kellemesen csalódtam, mert nagyon finom lett, füge ízű, és még jótékony hatású is a fügefa levele, magas vérnyomásra és cukorbetegségre is.

Nézelődve az Interneten sok ilyen receptet találtam, közel hasonlóakat, amik felhasználásával aztán összeállítottam a saját változatomat.
Aki hosszabb távra szeretné eltenné, az tegyen bele valamilyen tartósítószert, de frissen, hűtőszekrényben tárolva egy hétig, 10 napig biztos eláll, persze ha nem fogy el addig...

Nagyon egyszerű megcsinálni, ami kevés munkával gyorsan elkészül. Ha még nem ismeritek, hozzá is juttok fügefalevelekhez, vállalkozó szelleműek vagytok, és szeretitek a füge ízét, készítsétek el.
 
És még az a jó benne, hogy tavasztól őszig, ameddig le nem hullanak a levelek elkészíthető. 

Nálam így készült, az alábbi mennyiséggel.....

Hozzávalók: 7,5 dl víz, 35 dkg cukor, 7 fügefalevél (nagyok és kicsit kisebbek vegyesen), 1 evőkanál citromsav, 
ha hosszabb távra szeretnénk eltenni: valamilyen tartósítószer,
tálalásnál: citromszeletek.

Elkészítése:
Először a szirupot készítettem el. A vizet felforraltam a cukorral, a végén beleszórtam a citromsavat, és vártam egy kicsit, hogy ne legyen már teljesen forró. 
Közben a leveleket kisebb darabokra összetépkedtem, a vastagabb középső erét és a szárát kidobtam. Kevés szirup hozzáadásával 2-3 adagban leturmixoltam, majd hozzákevertem a többi sziruphoz. 
Fél óráig állni hagytam, majd apró lyukú szűrőn leszűrtem, és gyakorlatilag el is készült.

Hűtőben tárolva, ásványvízzel vagy szódával, és citromkarikákkal fogyasztható.

A fán még ott vannak az érett fügék, de a szörphöz most csak a levelét használjuk fel


Már összetépdesve a turmix gépben

Leturmixolva kevés sziruppal

Most már csak fél órát kell várni, és iható a finom szörp 😋



10 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a színe, és eltudom képzelni hogy milyen finom. Szörpről még nem hallottam, de évekkel ezelőtt a fügefa levelével én pl. panna cottát készítettem, és az is finom volt, jól érződött rajta a fügeíz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, a panna cottád is finom lehetett. Aki szereti a fügét, annak biztos ízlik 😀.

      Törlés
  2. Hát én ilyet még nem is hallottam, és ezek szerint nem is készíthettem. De az általad készített szörp nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon finom, füge ízű ez a szörp. Eddig még én sem hallottam róla, úgyhogy nekünk is újdonság volt 😊.

      Törlés
  3. Milyen gyönyörű a színe, csak ámulok... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, szép is lett és finom is 😊. Lehet hogy még egyszer csinálok idén.

      Törlés
  4. Megcsináltam...Hmmm.... "annyira" nem ízlik... de kísérletnek azért jó volt.

    VálaszTörlés
  5. Micsoda különlegesség. Jövőre kipróbálom, ha találok fügebokrot, mert sajnos nekünk nincs. Nekem biztos ízlene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, idén már valószínű nem, de jövőre biztos megint csinálok majd. Már tavasztól lehet szedni a leveleket, valahol biztos találsz majd.

      Törlés