2016. március 18., péntek

Zöldségállatkák - katicabogarak és darazsak



Edithnél láttam nemrég, hogy mókás zöldségállatkákat készített. Nagyon megtetszettek, s akkor mindjárt elhatároztam, hogy a katicabogarakat elkészítem én is, mert nagyon szeretem őket...
Köszi Edith, nagyon jó ötlet volt részedről! Mert tényleg nagyon mutatósak, jól néznek ki, főleg így, a közelgő húsvéti hidegtálra aktuálisak.



Hozzávalók a katicabogarakhoz: paradicsom, ami lehet koktél, vagy normál méretűek, mint most nálam, fekete olívabogyó a fejüknek, bors szemek a pöttyöknek, vaj vagy túró a szemüknek,
a darazsakhoz: zöld és fekete olívabogyó a testüknek, sajt a szárnyuknak,
a tálaláshoz: sonka, főtt tojás, sajt,
egyéb díszítéshez és a virágokhoz: saláta, újhagyma szár, snidling, retek, ecetes torma, piros arany (házi), csemegekukorica, stb....

Elkészítése:
Nem nehéz elkészíteni őket. A paradicsomokat ketté vágtam, a szárnyuk kialakításukhoz háromnegyedig középen elvágtam. A bors szemeknek hegyes késsel egy kis bemetszést csináltam, hogy a helyükön maradjanak. A fejüket két részből alakítottam ki. Először egy kettévágott olívát keresztben tettem a testük elé, majd egy kisebb darabot ez elé, ami az arcuk lett, rajta pedig krémes túróból a szemük.
A darazsak még gyorsabban készültek. A zöld olívabogyón három helyen bele vágtam, mintha szeletelném, de az alját egyben hagytam. Ezekbe a bemetszésekbe egy-egy fekete olíva szeletet tettem, a szárnyukat pedig sajtból faragtam ki.
Az egyszerű kis virágokat és füveket én kreáltam. Kis fantáziával mindenki saját ízlése, tetszése szerint alakíthatja ki a tálalást...






19 megjegyzés:

  1. Nagyon jók :) Jó, hogy kipróbáltad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Örülök, hogy sikerült elkészítenem :-)

      Törlés
  2. Félelmetes, hogy fantáziadús agyú és ráérő embereknek mi minden eszükbe jut !!! Nagyon tetszenek, de nekem "magamtól" biztos nem jutott volna eszembe ennyire kreatívkodni egy húsvéti vacsora-tálhoz. Ettől függetlenül "díjazom" az efféle ötleteket, és néha meg is lehet csinálni, a változatosság kedvéért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahol kisgyerekek vannak, ott biztos még nagyobb a sikere! Ez magamtól nekem sem jutott volna eszembe, de nagyon jók. Katicabogarakat már régebben, máshol is láttam, de darazsakat még nem :-) Jó volt megenni őket :-)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik mutatósak! Egyszer már a csirkédet elkészítettem , de ezek is jók csupán nekem ilyen bogyóim nincsenek sajnos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Én is csak pár szemet vettem hozzá, amúgy ritkán szoktunk olívabogyót enni. De ezek annyira megtetszettek, hogy muszáj volt elkészítenem :-)

      Törlés
  4. Nagyon édesek! És olyan könnyű is megcsinálni őket! Örülök, hoyg jó ötletet adtam.

    VálaszTörlés
  5. De helyesek! Jó játék lehet az elkészítésük is. Meg a szemnek is jól esik ez sok szín, főleg így tavasszal, mikor színekre vágyik minden porcikám a sok szürkeség után. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Elég sokáig "eljátszadoztam" velük, mire evvel a kis tálra valóval elkészültem, aztán pár perc alatt "elpusztítottuk" :-)

      Törlés
  6. Tényleg nagyon helyesek! :) A gyerekek élvezni fogják a zöldségállatkák elkészítését és ilyen formában nagyobb kedvvel eszik meg a zöldséget is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! A gyerekek biztos szívesebben esznek meg olyan ételeket, amik mókásak, játékosak :-) és talán a felnőttek is...

      Törlés
  7. Nagyon aranyosak és ötletesek. Írod, hogy "Jó volt megenni őket." De én éppen az ellenkezőjét érzem, pedig tudom, hogy ehető, finom alapanyagokból van, de a formájuk miatt mégis az van a fejemben, hogy katica, darázs és nem tudnám bekapni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Nem akartam hogy kárba vesszen a paradicsom, mert azt csak én eszem meg :-) Kivettem belőle a borsszemeket, a katicákat a hátukra fordítottam :-) és akkor már egy mezei félbevágott paradicsom lett belőle.... :-)

      Törlés
    2. Hát igen, valóban egy pillanat alatt visszaváltoztatható, és akkor már a látszat eltűnik, és mindegyik az ami, - bár alapanyagként addig is az volt - és hamm bekapjuk.

      Törlés
  8. De örülök, hogy már minden blogon tavaszodik!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, végre itt a tavasz, ha az időjáráson nem is látszik mindig :-)

      Törlés
  9. Nagyon jók,mutatósak!
    Sok puszi:ÁGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ági, neked is kellemes készülődést kívánok, puszillak...

      Törlés