2024. június 27., csütörtök

Gyümölcsrizs barackokkal és sós karamelles cukorral








Ha nyár, akkor legyen mindig a hűtőszekrényben valami hűs finomság 😊. Szeretjük a gyümölcsrizst, akár tél van, vagy nyár, de ilyenkor mégis finomabb, mert sokféle friss gyümölcsöt keverhetünk bele. Most hogy nyár van, napszínű gyümölcsökre esett a választásom: sárgabarackra, nektarinra, sárga- és fehér húsú őszibarackra, és áfonyára, hogy kicsit feldobja a színeket.
Még egy nagy adag tejszínhabot, vagyis Hulalát is kevertem a rizsbe, így sokkal lágyabb, krémesebb, habosabb lett.
Van egy kis üveg sós karamelles szóró cukrom, ezzel is ízesítettem a rétegeket és a tetejét.
Nagyon finom lett!

Hozzávalók a tejberizshez: 1,5 dl rizs (12-13 dkg), 4 dl tej, 5 dkg cukor, vagy ízlés szerinti, 2 dkg vaj vagy margarin, 1 tasak vaníliás cukor,
még a tejberizsbe: 2 dl Hulula,
a gyümölcsök: 1-1 sárgabarack, nektarin, sárga- és fehér húsú őszibarack, 10 dkg áfonya,
a tetejére: sós karamellás szóró cukor.

Elkészítése:
A rizst egy csipet sóval feltett főni annyi vízben, hogy ellepje, majd hozzáadtam a vajat, és elkezdtem főzni. Ha elfőtte a vizet, hozzáöntöttem a tejet, és kis lángon, fedő alatt puhára főztem. Közben többször megnéztem, kevergettem, mert könnyen odaég. A cukrot és a vaníliás cukrot csak akkor kevertem hozzá, amikor készre főtt.
Hagyjuk kihűlni, ha nagyon besűrűsödne, adhatunk még hozzá tejet.
Amikor kihűlt, hozzákevertem a felvert Hulalát, jó háromnegyed egészet. Így lágy, könnyű habos lett.
Egy üvegtálba rétegesen tettem a rizst és a gyümölcsöket, amikre rászórtam a sós karamelles cukorból. 
A tetejére a tejberizsből tettem egy vékony réteget, és megszórtam a maradék áfonyával. Ennek a tetejére is került még a karamelles cukorból. 


Az első rizsrétegen a nektarin...

...utána a sárgabarack...

...a sárga húsú őszibarack és az áfonya...

...a fehér húsú őszibarack...

A tetején, ami megmaradt, utána pedig még egy vékony rizsréteg fog majd jönni



10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom édességet készítettél !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom habos, hűsítő desszert volt!

      Törlés
  2. Nagyon, de nagyon finom lehet..... jó nagyokat nyelek! Váljék egészségetekre. Elkészítem bulgurral, mert rizst csak keveset ehetek, de biztosan azzal is finom lesz. Köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, sajnálom, hogy csak kevés rizst ehetsz, de bulgurral is biztos finom lesz! Váljék majd egészségetekre! 😊

      Törlés
  3. Ez aztán a jó kis kánikula desszert. Mi is nagyon szeretjük. Olyan gazdagon gyümölcsös, hogy főfogásnak is beillene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Meleg nyári napokon én is egy leves után már csak egy kis könnyed másodikat, vagy desszertet kívánok 😊.

      Törlés
  4. Nagyon jópofa a háttered. A rizs pedig biztos finom volt a sok gyümölccsel és jó könnyű a habbal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, finom könnyed desszert volt. A háttér egy konyharuha, már régebbi, amit nem használok a konyhában, csak a konyharuha gyűjteményem egyik darabja 😊.

      Törlés
  5. No, ez nem csak "szemre" szép, hanem valószínű így a forró nyárban finom is...Nem is nagyon kíván az ember "nehezebb" ételeket mostanában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, nekünk nagyon ízlett, ami ilyen meleg nyári napokon akár egy vacsorára is elég, vagy délben egy leves után 😋.

      Törlés