2024. június 24., hétfő

Ribizlis-túrós pite meggyöntettel


A pite még a formában

Felszeletelve...


És már rajta a meggyöntet is....




Hozzávalók nálam, egy 23 cm átmérőjű formához, a tésztájához: 20 dkg liszt, 15 dkg vaj vagy margarin, 5 dkg cukor, 1 tojás, fél tasak sütőpor,
a túrós töltelékhez: 25 dkg túró, 1 dl tejföl, 2 egész tojás, 4 evőkanál cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja,
a töltelék alá: 2-3 evőkanál gríz,
a gyümölcs a tetejére: 20 dkg ribizli (a piros mellett lehet fehér- fekete ribizli is), pár szem málna, 5-6 dkg cukor, egyharmad vagy fél tasak tortazselé,
a gyümölcs öntethez: meggy (jó maroknyi, nem mértem), és pár szem eper, ízlés szerint cukor és pár csepp citromlé.

Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd fél órára hűtőszekrénybe tetten pihenni.
Közben elkészítettem a túrós tölteléket, a hozzávalóiból sima krémmé kevertem.
A fél óra eltelte után kisodortam a tésztát, kibéleltem vele a kerámia formát, körben a szélét a forma mentén egyenesre vágtam. (Az így megmaradt kevéske tésztát félretettem, utána muffin formákban megsütöttem.).
Előmelegített sütőben pár perc alatt elősütöttem.
Ezután megszórtam a grízzel, beleöntöttem a túrós tölteléket, visszatettem a sütőbe, és készre sütöttem.
Miközben hűlt, elkészítettem a rávaló ribizlis tölteléket:
A ribizlit a cukorral egy-két perc alatt - csak nagyon rövid ideig, hogy ne maradjanak nyersek, és a szemek még szépen egyben maradjanak - megpároltam. A tortazselét a tasak leírása szerint megfőztem, majd a ribizlihez adtam, végül a készre sült pite tetejére öntöttem. Hagytam hogy megdermedjen.
A meggyből és az eperből hirtelen elhatározással - ezek maradékok voltak -, csak pár perc főzéssel, ízlés szerint cukorral és pár csepp citromlével egy finom pikáns gyümölcsöntetet főztem össze, amit hidegen a tálaláskor a szeletek tetejére kanalaztam. 
Ez a mártás el is hagyható, de nagyon fincsi volt rajta! 😋


A tészta a piteformában, mögötte a túrókrém és a gyümölcsök

Az elősütött tésztán a túrókrém, lehet készre sütni

A ribizli pár perces főzése

A kisült pite

És rajta a ribizli



8 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és finom süteményt készítettél ! Zselés gyümölcs megoldás nagyon tetszik lehet hogy kipróbálom ha jönnek a gyerekek!

    VálaszTörlés
  2. Nekem nagyon ízlik a túró a kissé fanyar, savanykás gyümölcsökkel párosítva. Remekül néz ki, el is emelem virtuálisan az egyik szeletkék :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nagyon finom volt, szívesen megkínáltalak volna vele! Két szeletet is elemelhettél volna belőle 😊😊!

      Törlés
  3. Nagyon guszta, és finom pitét sütöttél. A túró, és a gyümölcsök remekül illenek egymáshoz, a meggyöntet pedig feltette a pitére a koronát. Imádnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, jó párosítás volt a túró és a gyümölcsök! Téged is szívesen megkínáltalak volna vele 😊!

      Törlés
  4. Milyen érdekes! Én is èppen gyümölcsös túrósat sütöttem hétfőn. Nagyon szeretem ezt a két ízt együtt én is. Szépek a képek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, a te túrós sütid is nagyon finom lehetett!

      Törlés