2024. június 12., szerda

Töltött bundás kenyér


Az egyik kenyér kettévágva

Itt még csak az első sült ki....

Közelebbről

Kicsit kikukucskált a sajt, de annál finomabb 😋


Ilyet rég ettünk először, már évekkel ezelőtt Erdélyben, Zetelakán a Küküllő Panzióban, a kedves tulajdonos specialitása. Ott mindig reggelire kaptuk, tartalmas, laktató finomság, amivel aztán ki lehet bírni a napközbeni túrázásokat.
Idén is, a pünkösdi ott-tartózkodásunk idején ez volt az egyik reggelire, ezért is jutott eszembe, hogy mennyire szeretjük, de itthon még nem készítettem el egyszer sem. Tegnap aztán végre megsütöttem vacsorára, nagyon finom volt! 
 
Próbáljátok ki, ha eddig nem ismertétek volna....


Hozzávalók nálam, mennyiségek nélkül: kenyér, tojás, vaj, felvágott, sajt, snidling, 
a kisütéséhez: olaj vagy zsír.

Elkészítése:
A kenyérszeleteket enyhén megvajaztam. Alulra tettem egy szelet csülökhúsos felvágottat, rá sajtszeleteket, most csak trappistát, de készíthetjük füstölt sajttal is, biztos még ízletesebb lenne.
A felvágott is lehet bármilyen, nekem ez a csülökhúsos most nagyon ízlett, de tehetünk bele szalámit, füstölt kolbászt is, és akár mustárt is. Közéje szórtam apróra vágott snidlinget is, és a sajt tetejére még egy szelet felvágottat tettem, aztán rá a másik szelet kenyeret.
Felvert, megsózott tojásba forgattam, és kisütöttem serpenyőben a zsiradékban, úgy ahogy egy bundás kenyeret szokás.

Tálalásnál kínálhatunk még mellé uborkát, paprikát, zöldhagymát.....


A kenyerek előkészítése




10 megjegyzés:

  1. Nagyon, de nagyon finom lehetett, váljék egészségetekre! Köszönöm az ötletet, ezt nekem is el kell készíteni, mert annyira megkívántam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, váljék majd egészségetekre ha elkészíted, és jó étvágyat hozzá! Nagyon finom volt!

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehet ilyen gazdagon töltötten. Egyszer már én is csináltam de csak sajtot tettem bele úgy is finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, csak sajttal is nagyon finom lehetett, ahogy te csináltad!

      Törlés
  3. Én se ismertem ezt a variációt, de nagyon jónak gondolom, feltétlenül ki fogom próbálni, méghozzá hamarosan. Szerintem zsemlével is jó - épp tegnap sütöttem pár (bolti méretnél kisebb) darabot....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos zsemlével is nagyon jó lesz, váljék egészségedre!

      Törlés
  4. Olyan zseniális receptjeid vannak. Egyszerűségükben nagyszerűek. Meg is van a holnapi vacsoraötlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, jó étvágyat majd hozzá!

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki. Milyen jó ötlet!

    VálaszTörlés