2024. július 1., hétfő

Cukkini fasírt és töltött cukkin - mindkettő sajttal gazdagítva


Szép friss és zsenge cukkiniket kaptunk Apukámtól, a kertjéből, amiket a múlt héten el is készítettem. Ettük rántva, a másik kettőt pedig fasírtnak és töltve készítettem el, mindegyik nagyon finom, könnyű ebéd volt. A fasírtokhoz csak vegyes zöldségből készített salátát ettünk, a töltöttet pedig csak magában ettük, ebben a nagy melegben nem is hiányzott hozzá semmilyen köret.

Hasonlókat máskor is csináltam már, de most mindegyikbe reszelt sajtot is csempésztem, amitől mindkettő még finomabb, ízletesebb lett.


Sajtos-zöldséges cukkini fasírt

Tálalva....




Hozzávalók: 1 kisebb cukkini kb. 20-25 dkg, 1 közepes sárgarépa, 1 közepes újkrumpli, 1 hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 csokor petrezselyem, 1 tojás, 3 evőkanál szójagranulátum, 5 dkg reszelt trappista, 1-2 kiskanál ételízesítő (nálam darált-sózott házi), só, bors, 2 evőkanál zsemlemorzsa, 4-5 evőkanál kukoricaliszt (lehet több is, ha a keverék úgy kívánja), 
a panírozáshoz: zsemlemorzsa,
a kisütéshez: olaj vagy zsír.

Elkészítése:
A zöldségeket nagy lyukú reszelőn lereszeltem - a cukkinit héjastul, a többit megtisztítva. Sóztam, majd pár perc múlva jól kinyomkodtam.
A szójagranulátumot az ételízesítővel meleg vízbe beáztattam. A fokhagymát összezúztam, a hagymát és a petrezselymet apróra vágtam. Mindezekhez hozzáadtam a tojást, a kukoricalisztet, és a zsemlemorzsát. Borsoztam, és jól összekevertem.
Fasírtokat formáztam belőle - én kicsiket szoktam -, majd zsemlemorzsába forgattam, és bő olajban kisütöttem.
Friss salátával, rizzsel vagy sült krumplival kiváló eledel.



Töltött cukkini sajtos töltelékkel

Tálaláskor kínálhatunk mellé friss bazsalikom leveleket



Kettévágva


Hozzávalók: 1 közepes cukkini (kb. 30-35 dkg), 10 dkg darált hús, 1 közepes-nagyobb hagyma, egy piros húsú paprika fele, só, bors, pár levél friss bazsalikom és 4-5 szál friss kakukkfű, 5 dkg reszelt trappista, 1 tojás, olaj,
a tetejére: reszelt sajt.

Elkészítése:
A cukkinit hosszában kettévágtam, belsejét kivájtam, besóztam, és lefelé fordítva állni hagytam, hogy a sótól keletkezett nedvesség ne maradjon a cukkinikben. Közben elkészítettem a tölteléket. Olajon megdinszteltem a kis kockákra vágott hagymát, hozzáadtam a húst - amit fehéredésig megpirítottam -, a kis kockákra vágott paprikát és a szintén kockára vágott belsejét. Sóztam, fűszereztem, még együtt pirítottam, majd elkevertem benne a sajtot és a tojást és a finomra vágott zöldfűszereket. Megtöltöttem vele a cukkiniket, és kiolajozott kisebb tepsibe tettem. Alá kevés vizet öntöttem, és sütőben kezdetben fóliával lefedve elkezdtem sütni. Mikor már úgy láttam hogy megpuhult, megszórtam a reszelt sajttal, majd fólia nélkül szép piros-barnára sütöttem.


Sütés előtt a megtöltött cukkinicsónakok




4 megjegyzés:

  1. Fasírtot még nem készítettem, most a recepted alapján ki fogom próbálni, mert biztos finom. Én mindig csak ilyen-olyan töltött cukkinit csináltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari! Próbáld ki, finom, már régóta csinálok hasonló fasírtokat, mi nagyon szeretjük. Sok lesz belőle, de le lehet fagyasztani is, még sütés előtt. De én frissen jobban szeretem.

      Törlés
  2. Nagyon guszta, bármelyiket szívesen megkóstolnám ! Fasírt változatot többször készítettem már nagyon szeretem a zöldséges fasírtokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, a zöldséges fasírtokat mi is szeretjük, én is készítettem már többféle változatot.

      Törlés