2022. szeptember 4., vasárnap

Szilvás-kókuszos bögrés sütemény


Tálalásnál megszórhatjuk még porcukorral...

....de anélkül is elég édes...




Az elmúlt napokban zárva volt a kis konyhám, mert nem voltunk itthon 😊. 
Egy hétig jártuk a csodálatos Zemplént, másztuk sziklás hegyeit, és a kellemes időnek köszönhetően minden nap elfáradva, de élményekkel gazdagodva tértünk vissza a szálláshelyünkre 😀.
Pár nap múlva hozok egy kis összeállítást róla, kedvcsinálónak ehhez a szép vidékhez.....
 
Még augusztus közepén sütöttem ezt a finom, szaftos, gyümölcsös sütit, ahol a szilva kissé savanykás íze párosult a cukros-vaníliás fahéj édes ízével, zamatával. De most pont aktuális is ez a süti, hogy posztoljam, mert Telkibányán - ahol nyaraltunk -, és környékén sok szilvafát láttunk, roskadásik tele gyümölccsel. De nem azokkal az éretlen nagyszeműekkel, mint amit ehhez a sütihez én is kaptam a piacon, hanem az az igazi, hagyományos, érett, finom ízletes kis szeműekkel....

Hozzávalók a tésztához: 2 dl teljes kiőrlésű liszt, 2 dl sima búzaliszt, 2 dl cukor (fele barna), 2 kiskanál fahéj, 1 zacskó sütőpor, 2 dl tej, 1 dl olaj, 1 dl kókuszreszelék, 
a tetejére: szilva, 1 zacskó vaníliás cukor és 1 kiskanál fahéj.

Elkészítése:
A kétféle lisztet összekevertem a fahéjjal és a sütőporral, hozzáadtam a cukrot, tejet, olajat és a kókuszreszeléket. A tésztát simára kevertem, és beleöntöttem egy 18 x 32 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe. A tetejére sorakoztattam a félbevágott szilvákat, megszórtam a vaníliás cukor és a fahéj keverékével.  Előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem.

Sütés előtt....

..és sütés után


Recept innen apróbb módosításokkal, és egy kisebb mennyiséggel.


12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és biztos finom volt nekem való lenne fahéj szilva így együtt nagyon tudnám szeretni. Kíváncsian várom beszámolódat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt, csak réges-régen elfogyott már 😊.
      A beszámolóm még pár nap, mire elkészül, még rendezni kell a sok fotót. Csak tegnap jöttünk haza, pedig milyen jó lett volna még maradni... 😄

      Törlés
  2. Nagyon finom süteményt sütöttél. Mivel nagyon szeretem a szilvás süteményeket, egy-két szelet biztosan lecsúszna belőle. Csodaszép a háttérképed is a gyönyörű szőlőfürtökkel. Mi holnap utazunk nyaralni, de lehet nem lesz olyan szép az idő mint Nektek volt.... várom a beszámolódat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nekünk is könnyen lecsúsztak a szeletek 😊. Örülök hogy tetszik az új hátterképem, ezek tokaji szőlők 😊.
      Jó nyaralást kívánok, szép idővel, és én is várom majd a képeidet...

      Törlés
  3. Hűű, milyen finom lehet! 😊 Ma én is szilvás-kókuszos sütit csináltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, fincsi volt. Kíváncsian várom majd a te szilvás-kókuszos sütidet 😊.

      Törlés
  4. Csodás ez. a sütemény én is elfogadnám. Tudtam én, hogy valamerre megint elmentetek. Várom az úti beszámolót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nemsokára jön majd az útibeszámoló, csak nehéz válogatni párat az 1600 képből 😊.

      Törlés
  5. A szilvás sütik nagyon finomak tudnak lenni! Kíváncsian várom a beszámolót a Zemplénben töltött időről! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, már pár perce látható a beszámolóm 😊.

      Törlés
  6. Milyen érdekes! Nálam is szilvás süti van egy olvasótól, de sokkal egyszerűbb. Nagyon izgalmasan hangzik a kókusszal. Biztos finom lehet s csodás a terítő. Itt az enyém/övé: http://korsocska.blogspot.com/2022/09/szilvas-gyumolcskalacs.html?m=1 Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, már néztem a gyümölcskalácsot, az is nagyon finom lehet! A szilva nagyon jó sütikbe, szerencsére sokáig érik 😊.

      Törlés