2015. október 16., péntek

Fügedzsem


Ezt a dzsemet Édesapám főzte - mi már így készen kaptuk -, mert neki terem sok füge a kertjében. Ez már a másodérés volt. Nagyon finom, tápláló és egészséges...

Hozzávalók: érett füge, cukor, citromlé, szalicil.

Elkészítése nagyon egyszerű. A fügék szárát eltávolítjuk, feldaraboljuk, és elkezdjük főzni. Kis idő múlva hozzáadjuk a cukrot és tovább főzzük. Minden megtisztított 1 kg fügéhez 15 dkg-ot. A vége felé citromlével ízesítjük. Forrón üvegekbe töltjük, tetejére késhegynyi szalicilt teszünk és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.



10 megjegyzés:

  1. Megkóstolnám! Én még csak boltit ettem, de ez annál sokkal finomabb lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Vanilin! Egyszer főzzél, ha csak kis mennyiséget is, mert nagyon finom.

      Törlés
  2. Fügét még csak frissen ettem, lekvárnak nem. Pedig de finom lehet!... Nemrég vettem egy kis fügefácskát, ha fa lesz belőle, meg termés rajta, dzsem is lesz. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor kívánom, hogy gyorsan nőjön az a fácska :-)

      Törlés
  3. De finom lehet, nagyon szeretem a fügét, de még lekvárként nem ettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha hozzájutsz fügéhez, próbáld ki egyszer, biztos ízleni fog.

      Törlés
  4. Idén én is főztem, de egy kis dzsemfix segítségével "csaltam", de nagyon finom lett... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha úgy kívánja a lekvár vagy dzsem, akkor én is szoktam "csalni" :-)

      Törlés
  5. Jó fügeevést kívánok a Lányoknak szeretettel.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...