2015. október 16., péntek

Fügedzsem és fűszeres fügelekvárok


A dzsem vajas kenyéren....


Ezt a dzsemet Édesapám főzte - mi már így készen kaptuk -, mert neki terem sok füge a kertjében. Ez már a másodérés volt. Nagyon finom, tápláló és egészséges...

Hozzávalók: érett füge, cukor, citromlé, szalicil.

Elkészítése:
Nagyon egyszerű. A fügék szárát eltávolítjuk, feldaraboljuk, és elkezdjük főzni. Kis idő múlva hozzáadjuk a cukrot és tovább főzzük. Minden megtisztított 1 kg fügéhez 15 dkg-ot. A vége felé citromlével ízesítjük. Forrón üvegekbe töltjük, tetejére késhegynyi szalicilt teszünk és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.


A fenti dzsem főzése óta fűszeres változatok is készültek......

Az szilvás-almás fügelekvár:



És a lekvár kenyéren


Az őszibarackos füge lekvár:





Kétféle fűszeres, más gyümölcsökkel "házasított" lekvárt szeretnék még bemutatni. Az egyik fajtához őszibarackot, fahéjat és csillagánizst, a másikhoz szilvát, almát, fahéjat és szegfűszeget adtam hozzá. Mindkettő nagyon finom lett, próbálja ki, akinek módja van fügéhez hozzájutni!

Hozzávalók: érett füge, szilva, alma, őszibarack (a gyümölcsök aránya tetszés szerint variálható), minden megtisztított 1 kg gyümölcshöz 15 dkg cukor, vagy ízlés szerint, citromlé, őrölt vagy egész fahéj, őrölt szegfűszeg, egész csillagánizs, ez utóbbiak szintén ízlés szerint.
tetejére: szalicil.

Elkészítése:
Nagyon egyszerű. A fügék szárát eltávolítottam, feldaraboltam, ugyanígy a másik gyümölcsöket is. Elkezdtem főzni, közben hozzáadtam a fűszereket is. Az őszibarackoshoz fahéjat és csillagánizst, a szilvás-almáshoz fahéjat és szerfűszeget. (Az őrölt fűszerekkel azért csínján kell bánni, mert a szegfűszeg elég intenzív tud lenni.)
Amikor megpuhultak a gyümölcsök, botmixerrel pépesítettem. Ezután adtam hozzá a cukrot és tovább főztem még, rövid ideig. A főzés vége felé citromlével ízesítettem.
Forrón üvegekbe töltöttem, tetejére késhegynyi szalicilt tetem és száraz dunsztban hagytam kihűlni.


A fügék az őszibarackkal....

...és már a fazékban...

....főzésre készen

Előkészítve a másik fajta lekvár is, füge, szilva, alma



Végezetül egy nagyon finom aszalt füge, ami eredeti horvátországi recept szerint készült. Akinek akinek sok fügéje, ajánlom ennek az alábbi finomságnak az elkészítését.

IDE kattintva megtekinthető és olvasható több kép róla, és a recept.... 

A felfűzött gyümölcsök...



11 megjegyzés:

  1. Megkóstolnám! Én még csak boltit ettem, de ez annál sokkal finomabb lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Vanilin! Egyszer főzzél, ha csak kis mennyiséget is, mert nagyon finom.

      Törlés
  2. Fügét még csak frissen ettem, lekvárnak nem. Pedig de finom lehet!... Nemrég vettem egy kis fügefácskát, ha fa lesz belőle, meg termés rajta, dzsem is lesz. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor kívánom, hogy gyorsan nőjön az a fácska :-)

      Törlés
  3. De finom lehet, nagyon szeretem a fügét, de még lekvárként nem ettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha hozzájutsz fügéhez, próbáld ki egyszer, biztos ízleni fog.

      Törlés
  4. Idén én is főztem, de egy kis dzsemfix segítségével "csaltam", de nagyon finom lett... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha úgy kívánja a lekvár vagy dzsem, akkor én is szoktam "csalni" :-)

      Törlés
  5. Jó fügeevést kívánok a Lányoknak szeretettel.

    VálaszTörlés
  6. fahéjt belekeverve még finomabb

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, néha én is szoktam beletenni, és egyéb fűszereket is 😊.

      Törlés