2024. július 5., péntek

Mentás limonádé bodza-akácvirág szörppel





Egy igazi nyári hűsítő ital, amit nagyon jól esik elszürcsölni a forró napokon, jégkockával, citromkarikákkal.... 
 
A május elején eltett bodza-akácvirág szörpöt is kinyitottuk már, és ebből is került bele kevés, ízesítésképpen. Nagyon finom lett így együtt, a friss mentelevelekkel és a jégkockákkal.
 
A hozzávalók mennyisége csak tájékoztató jellegű, ízlés szerint változtatható, most kb. ennyiből készítettem:

Hozzávalók: 1-1,2 liter víz, 3 citrom, ízlés szerint cukor és bodza-akácvirág szörp, és egy kis csokor friss mentalevél.

Elkészítése:
Elkészítése nagyon egyszerű, mint bármelyik limonádénak. 
Két citromot kifacsartam, beleöntöttem a vízzel telt kancsóba, ízesítette cukorral, a szörppel, és beletettem a friss mentaleveleket is. 
A harmadik citromot felszeleteltem, felét hozzáadtam a limonádéhoz, majd hűtőbe tettem, hogy kicsit összeérjenek az ízek. 
Tálaláskor a maradék citromszeletekkel és a jégkockákkal kínáltam.

Jó hűsölést mindenkinek! 🌞







8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű fotók, a háttérben a kaktuszokkal. Nagyon finom limonádét készítettél, bizony ebben a nagy melegben jól esik majd elkortyolgatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Virágok, növények között, az árnyékban egy hűsítő finomság mellett a legjobb ilyen meleg időben.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet jól lehűtve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ez tényleg csak jéghidegen jó 😊.

      Törlés
  3. Még hosszú ideig tart a forró nyár, elkél az ilyen finom szomjúság oltó itóka. Én is raktam el idén is bodzaszörpöt, jól esik rájárni, pont úgy készítem, ahogy nálad le van írva, mennyei.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, és nagyon örülök 😊, hogy volt módodban bodzát szedni, és hogy ízlik belőle a szörp!

      Törlés