2024. július 29., hétfő

Svéd uborkasaláta - vagy mégsem svéd? 😂






Ezt az elnevezést bevallom én nem ismertem, most Évától tudtam meg, másnap miután elkészítettem az enyémet, megláttam az övét 😄.

Én már régóta így készítem az uborkasalátát. Mostanában nem is szoktam meghámozni, és mellé a szép fehér, gyengébb hagymaízű, felszeletelt gyöngyhagymából szoktam hozzátenni.

Nemrég Apukámtól kaptunk a kertben termett, szép uborkáiból és gyöngyhagymáiból, amit akkor frissen nem is tudtunk volna mindet elfogyasztani, ezért gondoltam, hogy "befőzöm", jó lesz szűkösebb napokra.

Az uborkasalátához a felöntőlevet is családi recept szerint szoktam elkészíteni, most is azzal csináltam, csak több ecettel és cukorral.

De lehet, hogy az enyém nem is svéd uborkasaláta, mert ahogy kíváncsiságból néztem a neten is a többi receptet, mindenhol sokkal több cukrot és ecetet írnak hozzá, mint amennyit én tettem bele. Lehet hogy ettől svéd a neve, hogy édesebb, vagy a hagymától? Nem tudom....

Ezzel az elkészítési módszerrel fogyaszthatjuk frissen is, és eltehetjük őszi, téli napokra is. Kibontás után, tálaláskor még megszórhatjuk zúzott fokhagymával, őrölt borssal és pirospaprikával is.

Aztán kíváncsiságból most az egyik kis üveget már ki is nyitottam, teszteltem. Nagyon finom volt, ropogós. Őszig biztos teszek majd még el, jó lesz télen kinyitni....

Hozzávalók, a zöldségek: uborka, gyöngyhagyma, 
a felöntőléhez az arányok, a friss uborkasalátához: 2 dl vízhez 4 kiskanál 10%-os ecet, 4 kiskanál cukor, 1 kiskanál só, 
a felöntőléhez az arányok, az eltevésre szánt uborkasalátához: 4 dl vízhez 1,5 dl 10%-os ecet, 8-10 dkg cukor (vagy ízlés szerint), 2 púpozott kiskanál só, 1 harmad mokkáskanál borkén, 
a tetejére: késhegynyi szalicil .

Elkészítése: 
Az uborkákat megmostam, majd hámozatlanul vékonyra felszeleteltem. A gyöngyhagymákat is felszeleteltem, és kisebb üvegekbe raktam. 
Elkészítettem a felöntőlét. A borkén kivételével a többi hozzávalót felforraltam, majd a végén belekevertem a borként is, egyet hagytam forrni, majd hagytam hűlni. Már nem forrón, de még kicsit meleg hőmérsékletűen ráöntöttem az uborkára, tetejére késhegynyi szalicilt tettem, és száraz dunsztban hagytam teljesen kihűlni.






8 megjegyzés:

  1. Guszta és finom lehet. Valóban hasonló de talán amit én készítek több fűszer van benne és én a felöntő vizet nem forralom fel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Finom volt, de ebbe fűszereket nem tettem, mint az egyéb télre eltett savagyúságokba. Majd felhasználáskor borssal és pirospaprikával fogom megszórni, és zúzott fokhagymával, ahogy a nyári uborkasalátákat is szoktam.

      Törlés
  2. Én még nem mertem nekilátni, hogy eltegyem télire. Jól látom, kígyóuborka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, vagyis igen 😊. Jól látod, az első képen kígyóuborka van, de csak a "díszlet" kedvéért. Az üvegekbe mindet beletettem amit Apukámtól hoztunk, azok mind normál uborkák, olyan fajta, amikből kovászos uborkát szoktunk/szoktak csinálni. Talán fürtös uborka a hivatalos neve.
      Próbáld ki, remélhetőleg hónapok múlva is ilyen ropogósak maradnak.

      Törlés
  3. Lehet, hogy megpróbálom ezt is. Az én módszerem(mint sok más esetben is) a fagyasztás. Félig elkészítem az uborkát, szeletelés, sózás, kicsavarás, fokhagymázás - és beteszem egy nylonzacskóba, vagy dobozba, lefagyasztom. Amikor enni akarom reggel előveszem, amikor felenged csak az ecetes lével öntöm le, kis borsot szórok rá és kész a saláta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben én is fagyasztóba tettem, de így ropogósabb marad az uborka, és a fagyasztóban amúgy is mindig kevés a hely 😊. Próbáld ki, biztos ízlik majd.

      Törlés
  4. Ez egy nagyon finom savanyúság, én is szoktam "svédet" elrakni. Jó ropogós marad és nagyon jól tud esni télen, mikor vágyunk a nyár ízeire.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom lesz télen, akkor mindig nagyon jól esik egy kis nyári íz! 😊

      Törlés