2016. június 4., szombat

Marillenknödel, a wachaui sárgabackos túrógombóc



Melinda játékában a "Lássunk világot a konyhában" hatodik fordulójában Ausztriába kalandozunk, hogy az osztrák konyha finomságait tanulmányozzuk egy kicsit. Én ezt az Alsó-ausztriai specialitást választottam, melynek receptjét Lajos Marinál találtam meg, amit kis változtatással készítettem el....


Hozzávalók nálam, a tésztához: 25 dkg túró, 18 dkg rétesliszt, 10 dkg margarin, 2 tojás, 1 evőkanál cukor, fél citrom reszelt héja,
a töltelékhez: kb 50 dkg sárgabarack, cukor,
a pirított morzsához: fahéj, cukor, 10-15 dkg zsemlemorzsa, margarin,
a tálaláshoz: fahéjas porcukor és sárgabarack lekvár.

Elkészítése:
A margarint habosra kevertem a tojásokkal, hozzáadtam a reszelt citromhéjat, a cukrot, a túrót és a lisztet. Lágy tésztát kaptam, amit letakarva hűtőben 30 percig pihentettem.
Ezután a tésztát 30x30 cm-es lapra nyújtottam, és 16 db négyzetre vágtam. Mindegyik közepére 1-1 fél sárgabarackot tettem, közepébe cukrot szórtam, a csúcsokat összecsippentettem, és gombóccá formáltam.
Vizet forraltam, és gyöngyöző forralással 8-10 perc alatt kifőztem a gombócokat.
Közben margarinban egy-két kanál cukorral és egy mokkáskanálnyi fahéjjal aranybarnára pirítottam a zsemlemorzsát. A gombócokat szűrőkanállal kiemeltem a vízből, és a zsemlemorzsába forgattam.
Fahéjas porcukorral megszórva, sárgabarack lekvárral tálaltam.
Nagyon finom lett!

A gombócok formázása



10 megjegyzés:

  1. Szeretek minden gombócot pláne sárgabarackkal. Ez már idei barack? Nagyon guszta lett, ahogy olvasom ez hasonló mint a magyar túrógombóc.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Igen, ez már idei, de valószínű még nem magyar. Csak már meg akartam csinálni Melinda játékára :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet guszta! Sárgabarackot még nem is láttam zöldségesben, de ha látok gondolok majd erre a gombócra:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Majd a zamatos, érett, magyar barackról biztos még jobb lesz :-)

      Törlés
  3. De csábító!!! Biztosan nem fogom kihagyni, amúgy is terveztem már túrós tésztájú gombócot készíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Jó sütést főzést hozzá :-)

      Törlés
  4. Ügyes vagy! Én még csak tervezgetek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani! Biztos ügyesen megvalósítod te is, amit elképzeltél :-)

      Törlés
  5. Nagyon szeretem a gombócokat, isteni lehet ez a barackos! :) Én epres gombócot készülök csinálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Vanilin! Az epres gombóc is nagyon finom lehet, jó étvágyat hozzá :-)

      Törlés