2014. március 4., kedd

Bonbonok házilag - csokis-marcipános, almás-mandulás, joghurtos és cseresznyés-cherry-s

Az összes fajta bonbon egy tálon...

....és közelebbi részletek róluk



A kettévágott bonbonok - az első sorban az almás-mandulásak vannak, mögötte középen a csokis.marcipános, az mögött a cseresznyés-cherry-s, két oldalt pedig a joghurtosak

A bonbonok burkolatához tetszés szerint használtam fehér-, tej- és étcsokit, melyet gőz felett olvasztottam meg, és ecset, illetve kiskanál segítségével kentem a kis formák falára. Két szilikonos formám van (a kis bonbonos forma és a szív alakú, mindkettőbe almás-mandulás tölteléket tettem), a többit régebben vásárolt bonbonok megőrzött műanyag tálcájába töltöttem. Ezek is teljesen megfelelnek a célnak.
A megtöltött formákat alaposan lehűtöttem - kis időre mélyhűtőbe tettem - csak ezután pattintottam ki belőle a bonbonokat.
A hozzávalókat mennyiség nélkül írtam, az az igazság, hogy nem mértem semmit, s volt ami rögtönzött módon készült. Nem is igazán receptnek szántam, inkább csak ötletnek, hisz a fantáziánkra hagyatkozva sokféle ízt csempézhetünk a töltelékbe. Én is azt használtam fel hozzá ami épp az eszembe jutott, illetve amit a spájzban és a hűtőszekrényben találtam...
Jó kísérletezést kívánok mindenkinek!


A csokis-marcipános bonbonok hozzávalói és készítésük menete

Hozzávalók: a burkolatához fehércsoki, a töltelékhez készen vásárolt csokis-marcipán rúd, 1-2 kanál tejszín.

Az összedarabolt marcipánrudat a tejszínnel kicsit felmelegítettem, hogy krémes állagú legyen, majd a csokival kikent formába töltöttem, és tetejüket csokival zártam le.


A bal oldaliak csak megtöltve, a jobb oldaliak pedig már lezárva


Az almás-mandulás bonbonok hozzávalói és készítésük menete

Hozzávalók: a burkolatához tejcsoki, a töltelékhez alma, cukor, mandula, fahéj, 1-2 kanál tejszín.

Az almát kevés vízben megpároltam, leszűrtem, villával összenyomkodtam, ízlés szerint adtam hozzá cukrot és fahéjat. A tejszínnel sűrűre főztem, majd a csokival kikent formába töltöttem. 
A mandulát sütőben kicsit megpirítottam, apró darabokra vágtam és az almás töltelékre szórtam. Tetejüket csokival zártam le.
A szív formába is ugyanezt a tölteléket tettem.

A bal oldaliak csak megtöltve, a jobb oldaliak pedig már lezárva


A joghurtos bonbonok hozzávalói és készítésük menete

Hozzávalók: a burkolatához tejcsoki, a töltelékhez natúr joghurt, cukor, vaníliás cukor, zselatinpor, valamilyen pikáns ízű lekvár (kökény, áfonya, ribizli...).

Egy kis doboz joghurtot két kiskanál zselatinnal felfőztem, ízlés szerint adtam hozzá cukrot és vaníliás cukrot, majd a feléhez kevés kökénylekvárt kevertem hozzá. A csokival kikent formákba töltöttem, hagytam hogy kicsit megdermedjen, és után csokival lezártam.

Egy részükben csak a töltelék van még, a másik részük már
a csokival lezárva


A cseresznyés-cherry-s bonbonok hozzávalói és készítésük menete

Hozzávalók: a burkolatához tejcsoki és/vagy étcsoki, a töltelékhez cseresznye befőtt, valamilyen cherry, zselatinpor, esetleg cukor.

A csokival kikent formákba 1-1 szem kimagozott cseresznyét tettem, majd a cherry-t - kicsit felhígítva vízzel, és kicsit megcukrozva - a zselatinnal felfőztem (1 dl folyadékhoz 2 kiskanállal), kicsit hagytam hűlni, majd ráöntöttem a cseresznyére. A csokival csak akkor zártam le, amikor már megszilárdult a zselé.

A hátsó sorokban még csak a cseresznye van benne,
 az első sorokban már a cherry-s zselé is


11 megjegyzés:

  1. Hű, micsoda választék, és azok a félbevágott példányok.... :-P Ilyen sorrendben kérném őket, ha lehet! :-D Csuda kreatívan megoldottad a formázást méregdrága formák nélkül!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen megkóstolnám mindet egytől-egyig. Nagyon szépek, milyen ügyes vagy! A bonbon készítéshez nekem soha nem lenne türelmem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gabriella! Én szeretek ilyenekkel pepecselni :-)

      Törlés
  3. Micsoda türelmed van ! Én nem szívesen vacakolok ilyen apróságokkal - egyébként úgyis lelkifurdalásom lenne, ha megenném - hát inkább csak nézem és picit irigykedem....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mari! Jó volt készíteni őket, de megenni talán még jobb volt :-)

      Törlés
  4. Mennyi finom bonbon, és milyen szépek! Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  5. Katalin, nagyon ügyes vagy! Egyik szebb, mint a másik, azt sem tudnám, melyiket kóstoljam!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó kis felhozatal, én sem igen tudnék hirtelen választani! :)

    VálaszTörlés
  7. Gerdi, Hankka, így kicsit megkésve is köszönöm :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...