2012. december 21., péntek

Kókuszos-nugátos és csokoládés desszertek

A kókusz bevonatú desszertek

A kókuszos desszertek, egyik félbevágva....

A kétféle desszert belül azonos, csak az egyiket fehér csokis és kókuszos, a másik barna csokis bevonatúra készítettem. Mindkettő nugátos és kókuszos belül, egy-egy szem mogyoróval.

Hozzávalók a kókuszos-nugátos golyókhoz: 
a külső nugátréteghez: mogyorós nugát (15 dkg darált bokormogyoró, 15 dkg csokoládé, 10 dkg cukor, ebből elég nagy mennyiség lesz), néhány darab darabosra zúzott háztartási keksz, kevés tej vagy befőttlé, esetleg még kakaó, 
a belső kis kókuszos golyóhoz (sajnos nem mértem, "rögtönözve készültek", így nem tudok mennyiségeket írni) kb. azonos súlyú margarin és kókuszreszelék, ízlés szerint cukor, vaníliás cukor, darált babapiskóta vagy háztartási keksz, esetleg tej,
a közepébe egy, vagy egy fél szem mogyoró, vagy mandula, 
a bevonathoz fehér csokoládé és kókuszreszelék.

Először a nugátot készítettem el. A ledarált mogyorót és a gőz fölött felolvasztott csokit a cukorral összekevertem, majd hozzáadtam a húsklopfolóval összezúzott kekszet és egy kevés tejjel összegyúrtam. 
A belső kis golyókhoz a kókuszt elkevertem a lágy margarinnal és cukorral, ehhez is adtam darált kekszet és szintén összegyúrtam. Kis golyókat formáltam belőle, belülre egy fél szem mogyorót tettem, majd a nugátos masszával körbevontam. Hűtőbe tettem, hogy kissé lehűljenek a csokimázazás előtt.
A fehér csokit gőz felett felolvasztottam, meghempergettem benne a golyókat, majd kókusszal megszórtam, és alufóliára sorakoztattam őket.

A csokis bevonatú golyók

Hozzávalók a csokis bevonatú golyókhoz: barna és fehér csokoládé.

Úgyanúgy készülnek mint az előzőek, csak nem fehér, hanem barna olvasztott csokoládéba mártogattam őket, majd mikor a csoki megszilárdult rajtuk, fehér csokival mintát "rajzoltam" rájuk, több-kevesebb sikerrel, de ízre ugyanolyan finomak....

A belső kókuszos kis golyók

A nugátos bevonat a kókuszos golyókon

A csokiba való mártogatás után

6 megjegyzés:

  1. Jaj, de guszta, "ennivaló" bonbonokat készítettél! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Mindegyik csodás, gyerekkoromban nagyon szerettem az ilyeneket:) Kettévágva is nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  3. Olyan szépek a fotók, igazi téli hangulatúak, nagyon tetszik. A golyócskák pedig finomságosak lehetnek.

    VálaszTörlés
  4. Marisz, Trollanyu, Gabriella, köszönöm.....

    VálaszTörlés
  5. Szívesen megkóstolnék most párat belőlük! Olyan csábítóak! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...