2019. február 16., szombat

Juhtúrós sült tészta


A tészta már a tányéron....


...és még a tálban

Egy újabb sütőben sült túrós tészta, saját ötletből. Szeretjük a juhtúrót, és mivel még van a tavaly Erdélyből hozottból, most ez is azzal készült. És szeretek tésztát is gyúrni, ezért ha van rá időm, magam csinálom meg, és főzöm ki a bolti helyett.  
Már van a blogomon két hasonló, az erdélyi rakott túrós laska és a  tepsis sonkás túrós csusza, de ez mégis kicsit más, mondhatnám ezek ötvözete. Finom lett, kóstoljátok meg...

Hozzávalók, a tésztához: 20 dkg liszt, 2 tojás, só, 
a töltelékhez: 20 dkg juh túró és 10 dkg tehén túró, 2,5-3 dl tejföl, 10-15 dkg főtt-füstölt tarja és kevés olaj, 
tetejére: reszelt sajt, szalonna.

Elkészítése:
A lisztből tojással és sóval tésztát gyúrtam, majd kézi tésztagéppel vékonyra kinyújtottam és nagyobb kockákra vágtam. Bő, forrásban lévő sós vízben kifőztem.
Amikor megfőtt leszűrtem, majd egy tűzálló tálba raktam. Rámorzsoltam a juhtúrót, hozzáadtam a tehén túrót, a kis kockákra vágott és kevéske olajon megpirított tarját, majd a tejfölt. Mindezeket jól átkevertem, tetejét megszórtam reszelt sajttal, sütőbe tettem, és kb. 20-25 perc alatt szép aranysárgára sütöttem.
Tálaláskor a tányérokban még kis darabokra vágott, kisütött szalonnával is megszórtam, és a kisült zsírból is csurgattam rá keveset.

Nem egy diétás étel, de nagyon finom 😋

A kifőtt tészta....

...rajta a kétféle túró...

....a sült tarja....

...végül a tejföl és a sajt



12 megjegyzés:

  1. Hogy Te milyen ügyes vagy, Katalin!!!!! Nagyon finom lehetett, el tudom képzelni.

    VálaszTörlés
  2. Jó ötlet ez a túrós sült tészta vagy akár csusza is lehet. Nagyon guszta, tartalmas egytálétel.

    VálaszTörlés
  3. Házi tésztából csakis finom lehet! :-) Tetszik az ötlet, elraktározom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Készítsd el valamikor, biztos ízlik majd :-)

      Törlés
  4. Én bizony szívesen megkóstolnám. Szeretem az ilyen ízletes és tartalmas ételeket.

    VálaszTörlés
  5. Nem diétás, az biztos, de nem is kell mindig fogyókúrázni. A tésztagyúrás után megérdemelted ezt a finomságot az elhasznált kalóriák helyett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani, sajnos több kalória jött az evéssel, mint amennyi ment a tésztagyúrással :-)

      Törlés
  6. Jajjjjj! Akkorákat nyelek, hogy Pestig hallatszik... :-)
    Ez nagyon gusztusos és egész biztosan csoda finom. Nagyon szeretem a juhtúrót, minden elképzelhető változatában, kár hogy meglehetősen drága. De egy kis adaggal mindenképp ki fogom próbálni....Épp a napokban készítettem én is házi tésztát, majd írok róla :-)
    Micsoda különbség van a saját, meg a bolti között !!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, mindenképpen készítsd el. Ha szereted a juhtúrót ez is ízleni fog,hét még saját tésztával :-)

      Törlés