2019. február 28., csütörtök

Mákos áfonyatorta




Egy gasztromagazinban láttam meg mákos desszertek között, amit kis változtatásokkal, saját szánk íze szerint el is készítettem. Nagyon finom lett, a tésztája is, de főleg a krémje....

Hozzávalók, a tésztához: 3 tojás, 3 evőkanál liszt, 4 evőkanál cukor, 2 dkg vaj, 2 dkg étcsokoládé, 2 evőkanál jobb minőségű kakaó, 4-5 evőkanál cukrozott darált mák,
a tészta megkenéséhez: áfonyalekvár,
a krémhez: 15-17 dkg áfonya, 2 evőkanál cukor, 2 dl Meggle cukrászhabalap, 2 db 125 grammos vaníliás joghurt, 1 csomag zselatin (20 gramm), ízlés szerint szintén 4-5 evőkanál cukrozott darált mák (de aki töményebbre szeretné, tehet bele többet), és ízlés szerint még porcukor,
a díszítéséhez: sötét bogyós gyümölcsök - áfonya, fekete ribizli, szeder.

Elkészítése:
Először a tésztáját sütöttem meg. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét a cukor fokozatos hozzáadásával kemény habbá vertem. Ezután hozzáadtam a sárgájákat, óvatosan belekevertem a gőz fölött felolvasztott, de már kicsit elhűlt vaj és étcsoki keveréket, a lisztet és a mákot.
Kivajazott, lisztezett 22-23 cm átmérőjű csatos formába öntöttem, és előmelegített sütőben megsütöttem.
Mikor kihűlt körbevágtam, egy kisebb csatos formát tettem köré, és megkentem áfonyalekvárral. 

Ezután elkészítettem a krémet. Az áfonyát (jelen esetben fagyasztott volt) 2 evőkanál cukorral és egy  kevés vízzel egy-két percig főztem, majd botmixerrel pépesítettem.
A Meggle habot felvertem, a zselatint a tasak leírása szerint megfőztem, kb 1/2 - 3/4 dl vízzel.
Ezután a felvert habhoz (amiből egy keveset félretettem a tálaláshoz) hozzákevertem az áfonyát, a joghurtot, a megfőtt zselatint, és annyi porcukrot, hogy kellemes édes legyen.
Ráöntöttem a lekvárral megkent tésztára - pont tele lett a forma - és hűtőbe tettem. Mikor már megdermedt a krém, levettem róla a formát, és tetejére rászórtam a gyümölcsöket.

Tálaláskor tejszínhabbal kínálhatjuk, akkor még finomabb!





16 megjegyzés:

  1. Hú milyen guszta az a szelet, csak úgy kínálja magát! :) Érdekesnek tűnik a mák habba, lehet kipróbálom.
    Két hete nálunk is valami hasonló készült, csak én fekete ribizlit és meggyet használtam a habhoz. Milyen jók is az efajta torták, bármilyen gyümölcs használható hozzá, és így számos variációban elkészíthető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! A mákot nem is nagyon lehetett érezni, igaz nem is tettem sokat bele :-)
      A fekete ribizli és meggy is nagyon finom lehetett a habban :-)

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Csupa finomságból csodálatosan guszta és finom sütit készítettél. A krém, de a tésztája is nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
  4. Ez igazán remekmű, csodásan néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűséges bűnre-csábító finomság....Nagyon szeretem az olyan sütiket, amin több a hab/krém, mint a tészta. Ez ilyennek tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Mari, néha lehet bűnre csábulni.... :-)

      Törlés
  6. Első látásra megszerettem, csodásan néz ki! Úgy gondolom, ebben az esetben a család sem reklamálna a mák miatt! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda! Aki nem tudja hogy mák van benne, az nem is gondolná, de így összességében nagyon finom, könnyű torta :-)

      Törlés
  7. Földi mennyország! Én csak a krémet magában is elkanalazgatnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea! Nagyon könnyed krém, ettől a mennyiségű zselatintól pont jó lett a sűrűsége, szépen lehetett vágni, mégis krémes maradt. Szívesen megkínáltalak volna belőle, és persze a többieket is... :-)

      Törlés
  8. Mennyei sütit készítettél! Imádnám! :)

    VálaszTörlés