2019. február 7., csütörtök

Sajtos ropi


A második sütés ropijai... 😋



Egy újabb sós rágcsálnivaló. Az ötlet a Pinterestről származik, kicsi változtatással. Már kétszer is megsütöttem, annyira ízlett....

Hozzávalók nálam: 16 dkg liszt, fél kiskanál só, 12 dkg margarin, 12 dkg reszelt trappista, 1-2 kanál tejföl, 1 tojás kétharmada - a többi félretéve a megkenésére,
a tetejére: szezámmag, köménymag, durva szemű só.

Elkészítése:
A hozzávalókat összegyúrtam, annyi tejföllel hogy jól gyúrható tésztát kapjak. Egy óráig hideg helyen pihentettem. Ekkor kisodortam 5 mm vastagúra, és kb 8-10 mm széles, 20 cm-es csíkokra vágtam. Ezután kézzel mindegyiket megsodortam egy kicsit, hogy ne legyenek annyira szögletesek.
Tepsibe tettem, megkentem a maradék tojással, és megszórtam a sóval és a magokkal.
Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt ropogósra sütöttem.

Végül az ez első sütés termése 😊



10 megjegyzés:

  1. Ó, ez nagyon finom! :) Nálunk is készült már hasonló, csak én mozzarella sajtot tettem bele. De bármit is tegyünk bele, csak finom lehet .... és ismét az abbahagyhatatlan kategóriából való. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Mozzarellával is nagyon finom lehetett :-)

      Törlés
  2. Jó ötlet, egyszerű, gyors - és gyorsan el fog fogyni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igen, nagyon gyorsan össze lehet állítani, nincs vele sok munka, de hamar el is fogy... :-)

      Törlés
  3. De jól hangzik! De már a kinézete is csábító, főleg nekem, aki odavan a sós ropogtatni valókért! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Próbáld ki egyszer, biztos hamar el fog fogyni :-)

      Törlés
  4. Ez megint egy jó kis rágcsálnivaló, nagyon mutatós és finom.

    VálaszTörlés
  5. Ó, ez nálunk is nagyon hamar elfogyna és mennyivel finomabb, mint a bolti. A köménymagos meg különösen a kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A köménymag nálunk is nagy kedvenc :-) sajtos sokan vannak, akik nem szeretik, pedig finom, és hasznos is...

      Törlés