2017. július 20., csütörtök

Mákos guba



Életem első mákos gubája, ami nagyon jól sikerült, gyorsan el is fogyott. Hogy eddig miért maradt ki az életemből, magam sem tudom 😋....

Hozzávalók egy kb. 18x30 cm-es tepsibe: 5 kissé szikkadt kifli (25 dkg), 1 tojás sárgája, 6,5-7 dl tej, 3 evőkanál cukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 4-5 dkg mazsola, kb. 13 dkg darált mák + ízlés szerint cukor, vaj a tepsi aljába + a tetejére kis darabkák,
a vaníliás öntethez: 1 csomag vaníliás pudingpor, 1 zacskó vaníliás cukor, 2-3 evőkanál cukor, 6 dl tej,
a díszítéséhez: menta- vagy citromfű levelek, kevéske egész mákszem, és néhány szem bogyós gyümölcs.

Elkészítése:
Kezdhetjük az vaníliás öntet elkészítésével, hogy legyen ideje lehűlni. A vaníliás pudingporból ízlés szerinti cukorral és a tejjel készítjük el, mint egy hagyományos pudingot, csak több tejjel. Ha elhűlt, tálalásig hűtőszekrénybe tesszük.

A kifliket felszeleteljük, majd a cukrokkal, a sárgájával és a citromhéjjal elkevert tejjel meglocsoljuk. Kicsit állni hagyjuk, közben óvatosan átkeverjük, hogy mindenhol egyenletesen be tudják szívni az öntetet a kifliszeletek.
A tepsit kikenjük vajjal, beletesszük a kiflit, megszórjuk mazsolával és a cukrozott darált mákkal. Tetejére vajdarabkákat teszünk, majd sütőben megsütjük. Annyi ideig sütjük, hogy a tetején a kiflik kicsit ropogósak legyenek.

Frissen, melegen tálaljuk a vaníliás öntettel, tetejét menta- vagy citromfű levelekkel, kevéske egész mákszemmel és egy-két szem bogyós gyümölccsel díszíthetjük. Jelen esetben feketeribizlivel.

A tányéron, leöntve a vaníliás öntettel

Gyorsan fogyott...



18 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstolnám! Már csak azért is, mert az én életemből is kimaradt. De ránézésre meg a receptet végigolvasva biztos finom! A gyerekek, mikor ovisok voltak, néha kaptak ebédre mákos gubát, olyankor mákos mosollyal fogadtak, mikor mentem értük. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Akkor nem vagyok egyedül, aki még nem készítette :-) Én sehol nem voltam menzás, így ott sem ehettem, de most bepótoltam :-)

      Törlés
  2. Még ilyet! Tényleg hogy maradhatott ki az életedből amikor olyan finom! Nagyon szépen tálaltad. Megfigyeltem, hogy tartalékolsz mákgubót. Nagyon előrelátó vagy. Én megint elfelejtettem. Itt az én mákos guba tortám karácsonyra.
    https://korsocska.blogspot.hu/2016/12/makos-guba-torta.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani! Megnéztem a tortádat, aztán már ismerős volt, emlékeztem rá, láttam már karácsonykor. Hasonló a Te recepted is, tortának még finomabb lehetett :-)

      Törlés
  3. Én kelt tésztából szoktam készíteni, de biztos finom a kifliből is. Nagyon jól néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Kelt tésztából is nagyon finom lehet, erre mondják, ahány ház, annyi szokás :-)

      Törlés
  4. Az eredeti nem kifliből készül, csak egyszerűsítjük. Ahogy Lívia írja, külön sütötték hozzá régen a gubatésztát.Évánál láttam is:
    http://takarekoskonyha.blogspot.hu/2016/02/makos-guba-izorzok-zebegeny.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani! Megnéztem Évánál, guszta gubatésztát sütött. Biztos ez az igazi, de a mai rohanó világban megelégedünk a bolti kiflivel is :-)

      Törlés
  5. Nagyon szeretjük, nálunk nem merülhet feledésbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, remélem nálunk is majd gyakrabban lesz "vendég" az asztalon :-)

      Törlés
  6. Én is nagy rajongója vagyok. Diósan is szeretem. Mindennek elérkezik az ideje, jó, hogy elkészítetted.

    VálaszTörlés
  7. Én is egyszer készítettem eddig. Valamikor nagyon régen... :)
    De nagyon szeretem a mákot, és a te full-mákos gubád nagyon ínycsiklandó. Nem is csodálkozom, hogy gyorsan fogyott! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Edith! Neked is további jó sütést :-)

      Törlés
  8. Gyerekkoromban gyakran volt terítéken - főleg az öszi téli időszakban - és én nagyon szerettem. Most is szeretjük, mégis ritkán kerül rá sor - jó hogy eszembe juttattad! :)Mi csak öntet nélkül szoktuk, de a tiéd igazi ünnepi guba. :)

    VálaszTörlés
  9. A mákos gubát én is imádom. Guszta lett nagyon! :)

    VálaszTörlés