2014. június 30., hétfő

Pácolt sült tarja nektarinos csatnival


A tányéron...

...és a tepsiben

Ha finom omlós sültet szeretnénk, akkor mindenképpen érdemes a húst előre bepácolni, és tejföllel leöntve megsütni...
Nem írtam mennyiséget, egyrészt mert nem mértem, másrészt ki-ki annyi húsból készíti, amennyit jónak lát. A pác hozzávalóit is célszerű ízlés szerint összeállítani, én is a készítése közben kóstolgattam, hogy miből mennyi kell még bele.

Hozzávalók: tarja szeletek, só, sültekhez való fűszerkeverék,
a páchoz: mustár, tejföl, ketchup, olaj, só, bors, fokhagyma, méz, rozmaring, kakukkfű, bazsalikom,  hagyma,
a tetejére: tejfölt és reszelt sajt.

Elkészítése:
A húst enyhén megszórtam sültekhez való fűszerkeverékkel, és egy tűzálló tálban félig egymásra fektetve elhelyeztem.
A pác hozzávalóit ízlés szerint összekevertem, és bekentem vele a húst. A hagymakarikákból a szeletek közé, és a tetejére is tettem. Lefedve hűtőszekrénybe tettem pár órára, de lehet egy fél napig is állni hagyni.
Ezután kis vizet öntöttem alá, és még tejföllel leöntöttem, majd fóliával lefedve sütőbe tettem. Amikor már majdnem készre sült, megszórtam reszelt sajttal, és már fólia nélkül sütöttem készre.
Köretnek rizst készítettem mellé, és a tavaly ősszel eltett nektarinos szilvacsatnival tálaltam, ami nagyon jól harmonizált a hússal.

A hússzeletek mögött a mustáros pác és a hagyma

Bepácolva

Sütés előtt - leöntve tejföllel



4 megjegyzés:

  1. Nagyon jo ossze allitas a finom otletes paccal. Okvetlen ki fogom probalni. Guszta, es finom!

    VálaszTörlés
  2. Imádom az ilyen húsételeket, vittem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  3. De jól néz ki úgy együtt! Hmmm... ki kell próbálni:-)

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok :-) próbáljátok ki, bár lehet hogy nem a legnyáriasabb étel, de finom. Még valamikor májusban sütöttem.

    VálaszTörlés