2014. július 1., kedd

Mini langalló





Langallót sütöttem már, fent is van a blogomon, de ezek most egész kis méretűek, bögrével szaggattam ki őket. Finomak lettek, hamar megsültek, és gazdagabb feltéttel készültek. 

Hozzávalók: 30 dkg kenyérliszt (ha nincs sima is jó), 3 dkg élesztő, 0,5 dl tej, 2 evőkanál olaj, só, egy kiskanál cukor,
a tetejére: tejföl, szalonna, gépsonka, kolbász, újhagyma, lila hagyma, 1-2 szelet pritamin paprika és reszelt sajt.

Elkészítése:
A lisztben elkevertem a sót, közepén kis mélyedést csináltam, belemorzsoltam az élesztőt, ráöntöttem a langyos tejet, megszórtam a cukorral és egy kis liszttel.
Mikor feljött az élesztő, bedagasztottam az olajjal és langyos vízzel. Lágy - közepesen lágy tésztát készítettem, letakartam, és meleg helyen kelesztettem.
Mikor megkelt kisodortam, bögrével kiszaggattam, és előmelegített sütőben kb. 8-10 percig sütöttem, addigra szépen megdagadtak.
Ezután az elősütött langallókat megkentem tejföllel, rátettem a kolbászkarikákat, az előzőleg kicsit már megpirított szalonnaszeleteket, rászórtam a nyers hagymákat, a paprikadarabkákat, és egy részüket megszórtam a reszelt sajttal. Visszatettem a sütőbe és készre sütöttem, kb. még 15 perc kellett neki.

A langallók tetejére való finomságok

A kis langallók elősütés előtt....

...és után

Megpakolva a feltéttel...



2 megjegyzés:

  1. Hű, de kis helyes falnivaló langallók! Nem rég pizzát sütöttem ily módon, legközelebb kenyérlángost is - mi így hívjuk, itt a faluban meg egyszerűen lepény a neve.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Gerdi! Igen, többféle neve is van, de a lényeg hogy finom, akárhogy hívjuk is :-)

    VálaszTörlés