2024. szeptember 17., kedd

Paprikakrém - édes változat





Itt az ősz, most már az időjáráson is látszik. Itt a befőzések ideje, zöldségek tartósítása, télire való eltevésének az ideje - bár lehet hogy lassan kifelé megyünk belőle, hisz idén sokkal korábban érett minden.
Szép kápia- és pritaminpaprikát kaptunk a piacon, aminek nagy része a fagyasztóba került, és ez a finom, egyszerű paprikakrém is készült belőle.
Mert mindig jó, ha kéznél van egy-két házi ételízesítő, ilyen ez a paprikakrém is. Évek óta készítjük, főleg az erős változatot, most ugyanazzal az eljárással édes paprikából csináltam, ez még nem is volt fent a blogomon 😀.

Hozzávalók: pritaminpaprika vagy más húsos piros paprika, só.

Elkészítése:
Elkészítése nagyon egyszerű. A paprikát ledaráljuk, minden 1 kg-hoz 20 dkg sót keverünk. Kisebb üvegekbe töltjük, tetejét lezárjuk, és már készen is van.
Tartósítószert nem igényel, de én a biztonság kedvéért egy nagyon kicsi késhegynyi szalicilt tettem azért mindegyik megtöltött  üveg tetejére.
Nálam most csak ez az öt kis 0,75 dl-es üveggel készült, 40 dkg ledarált pritaminpaprikából, és 8 dkg Parajdi sóval, amit még májusban hoztunk Erdélyből.

Felhasználható mindenhez, amihez "piros aranyat" adnánk. Vajas kenyértől kezdve a hidegtálakig, valamint pörköltekbe, gulyáslevesbe, stb......






2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek és jószolgálatot tesz majd a téli napokon. Régebben én zeller zöldjét tettem el ezzel a technikával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva! Jól fog jönni, és sok mindenbe teszek ilyen paprikát. A zeller zöld is jó ötlet, levesekbe nagyon jó az is.

      Törlés