2024. szeptember 11., szerda

Kuszkusszal töltött cukkini






 
Az ősz első finomsága egy töltött cukkini, amivel a Balaton-felvidéki nyaralásunk után vissza kellett zökkennem a hétköznapok sütéséhez-főzéséhez.... 😃
 
Amolyan nemzetközi ételt sütöttem, de nagyon finom lett. Teljesen saját elgondolkozásból készült: olaszos a paradicsomszósztól, keleties a kuszkusztól és a római köménytől, mexikóias a kukoricától és a csípős fűszerkeveréktől, és magyaros a cukkinitől és a friss paradicsomtól, amiket Édesapámtól kaptunk, nála termett a kertben, friss és zsenge volt minden.
Finom lett, egyik íz sem "kiabált", nagyon jól harmonizáltak együtt.

Hozzávalók: 1 közepes cukkini, 
a húsos töltelékhez: 10-12 dkg darált hús, só, bors, mexikói fűszerkeverék (vagy ízlés szerint valamilyen csípős) 1 nagy hagyma apróra vágva (vagy kettő kisebb), 1-2 gerezd zúzott fokhagyma, 1 kis üveg házi darabos paradicsom (én teszem el, hasonlóan készülő és fűszerezésű mint a spagetti szósz, csak nincs átpasszírozva), 
a kuszkusz töltelékhez: 5 dkg kuszkusz, marék kis kockákra vágott paprika (nálam fehér- zöld- és piros húsú), kb. 3 evőkanálnyi morzsolt csemegekukorica, olívaolaj (vagy más zsiradék), pár szál petrezselyemzöld apróra vágva, só, pár csipet római kömény, 
a tetejére: reszelt sajt, 1 paradicsom

Elkészítése:
A cukkinit hosszában kettévágtam, belsejét kivájtam, sóztam, és hagytam állni.
Közben elkészítettem a töltelékhez a húsos ragut. A hagyma felével a darált húst kevés zsíron megpirítottam, sóztam, borsoztam, fűszereztem, hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a házi üveges paradicsomot. Kevés víz hozzáadásával fedő alatt készre pároltam.
Egy kis serpenyőben a hagyma másik felét a paprikákkal és a kukoricával rövid idő alatt megpároltam.
A kuszkuszt kétszeres mennyiségű forró vízzel leöntöttem, és amikor az összes vizet magába szívta, összekevertem az előtte megpárolt hagyma-paprika-kukorica keverékkel.
Sóztam, megszórtam pár csipet római köménnyel és petrezselyemmel.
A cukkiniket a jénai tálban pár csepp olajjal az alján - amiben később sütöm - fedő alatt elősütöttem/pároltam a sütőben, kb. 15 percig, hogy ne legyen teljesen nyers a töltése előtt.
Ezután már elkezdhettem a cukkini megtöltését. Alulra halmoztam a kuszkusz keveréket, rá a húsos ragut, arra a reszelt sajtot, rá paradicsomszeleteket, és végül a legtetejére még egy kis sajtot.
Visszatettem a sütőbe, és most már fedő nélkül készre sütöttem.

Jó étvágyat hozzá mindenkinek! 😋


A lesózott, tisztított cukkini

A töltelékhez a húsos ragu elkezd párolódni a paradicsomos szósszal

A kuszkusz töltelékhez a hagyma és a paprika párolás....

....hozzáadva a csemegekukorica is

A beáztatott kuszkusz már beszívta az összes ráöntött forró vizet

A kuszkusz és a párolt zöldségek már összekeverve

Az elősütött/párolt cukkinik megtöltése a zöldséges kuszkusszal

A kuszkuszra kerül a húsos ragu....

....végül rá reszelt sajt, paradicsom, és a tetejére még egy kevés sajt




8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt a kuszkusszal és a zöldségekkel, és ennyi hús pont elég volt hozzá 😋.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm Ani, nekünk nagyon ízlett. A kuszkusz jó alternatíva a rizs helyett, ha azt már unjuk. Finom és egészséges is 😋.

      Törlés
  3. Nagyon guszta és finom! Könnyű ebédötlet, melyet mi is nagyon szeretünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, szeretjük a cukkinit, sokféleképpen lehet variálni az ízesítését, és könnyű ebéd, vacsora válok belőle.

      Törlés
  4. Én valahogy nehezen barátkozom a kuszkusszal...a rizsért sem vagyok oda, én valahogy olyan parasztos gyomorral rendelkezem, hogy legjobban a krumpli, meg a kenyér ízlik...de....nagyon sokszor gondolok arra, hogy az ízlést valószínű a gyerekkorod is meghatározza. Na, hát nálunk krumpli volt, meg tésztaféle, meg kenyér. Persze nem tegnap volt, az is igaz....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekkoromban nálunk is krumpli, tészta és rizs volt a köret. Kuszkuszról akkor még nem is hallottunk, de az utóbbi években kipróbáltam és megtetszett. Ha nem is sűrűn, de néha kerül az asztalunkra.

      Törlés