2022. május 5., csütörtök

Házi krumplis kenyér




A mostani kenyérárak mellett - melyek hetente emelkednek -, megfontolandó hogy otthon süssünk kenyeret. Így legalább tudjuk hogy miből készül, és olcsóbb is. Bár a kemencében sült kenyérnek nincs párja, de gáztűzhelyben megsütve is finom lett.

Ennek a kenyérnek a mintájára sütöttem a mostanit, amit még decemberben csináltunk, csak ebbe krumplit is tettem.



Hozzávalók: 35 dkg liszt, 1-1,5 teáskanál só, 1,5 dkg élesztő, 1 teáskanál cukor, 1 kisebb krumpli kb. 10 dkg, 2 dl víz.

Elkészítése:
Először a krumplit főztem meg, héjában, majd még melegen összetörtem, és hagytam hűlni.
Közben a lisztet átszitáltam, sóztam. Az élesztőt a teáskanál cukorral kevés vízben felfuttattam, majd a feljött élesztőt és az áttört krumplit hozzáadtam a liszthez. A többi vizet fokozatosan hozzáadva hagytam hogy a dagasztógép 8-10 percig dolgozzon.
Ekkor elkezdtem a hajtogatását. Kézzel kicsit kinyújtottam, két oldalát jobbról és balról egymásra behajtottam, majd feltekertem. A széleket összecsíptem, majd hagytam kelni. Kb. fél óra múlva ezt a műveletet még egyszer megismételtem. Kicsit átgörgettem, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
Így pihent konyharuhával letakarva kb. újabb 30 percig. Ezután vízzel lekentem, liszttel meghintettem, tetejét éles késsel bevagdostam. Előmelegített sütőbe tettem, aminek az aljába egy vízzel teli lapos jénai tálat helyeztem el.
Kb. 35 percig sült, utána vizes ecsettel megkentem, mindjárt egy konyharuhába csomagoltam, és csak egy 50 perc múlva szeleteltem fel.

Kacsazsírral megkenve, hagymával, uborkával és erős paprikával és egy pohárka hideg sörrel finom vacsoránk vált belőle. 

A tészta az első hajtogatás után. Róla több kép a fenti linkre kattintva nézhető meg....





16 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kenyeret sütöttél, gyakran sütök én is krumplis kenyeret!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Igen, te mindig nagyon szép kenyereket szoktál sütni 😊.

      Törlés
  2. Nagyon szép kenyeret sütöttél, és nagyon finom lehetett.... az Édesanyám sütött sokszor krumplis kenyeret, de finom is volt. Váljék kedves egészségetekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, én csak nemrég sütök itthon kenyeret, még van mit tanulnom, de amit eddig csináltam, az ízlett!

      Törlés
  3. Szuper kenyérkét sütöttél. Én is sütöttem már többször. Nagyon szép a beltartalma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia! Látom egyre többen sütnek otthon kenyeret. Finomak, úgyhogy megéri.... 😊

      Törlés
  4. Kb. 30 éve magam sütöm a kenyeremet - de én rozsos-magosat csinálok. Ez most olyan gusztusos, hogy mégis ki fogom egyszer próbálni....(én zsemlét is sütök magamnak néha - olyan egyszerű és akár lefagyasztva is tárolható...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, a rozsos most felkeltette az érdeklődésemet, azt hogy szoktad csinálni?

      Törlés
    2. Egyharmad búza kenyérliszt, kétharmad teljes kiőrlésű rozsliszt és én sokféle maggal sütöm a kenyeremet ( kömény, len, szezám, koriander) víz, élesztő - és kész.

      Törlés
    3. Köszönöm a gyors válaszodat, valamikor megpróbálom majd. Világos rozslisztem van, és teljes kiőrlésű búzalisztem, meg mindenféle magvam, majd azokból 😊.

      Törlés
  5. Ritkán sütök itthon kenyeret, de ezt biztosan kipróbálom! Istenien néz ki! :))

    VálaszTörlés
  6. Micsoda bélzete van! Mindenben olyan ügyes vagy, csodás dolgok kerülnek ki a kezeid alól. Csak lenne egy kicsit több időm kenyeret is sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea a kedves soraidat! A kenyérsütés most nagyon feldobott, majd még próbálkozok más ízekkel, más fajtákkal és más formákkal is 😊.

      Törlés
  7. Ránéztéből látszik, hogy ez a kenyér nagyon finom! :) Na, én ezért nem sütök már itthon kenyeret, mert a háziból sokkal többet fogyasztunk, mint a bolti kenyérből...:) Marisz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Akkor biztos nagyon finomak voltak a kenyereid. Sokat enni sajnos nem jó, de mit csináljon az ember, ha olyan finom 😀.
      Ez is jó volt!

      Törlés