2022. május 2., hétfő

Fűszeres-sajtos keksz




Pikánsan fűszeres kekszet sütöttem, kétféle ízesítéssel. Az egyiket csemege törött paprikával, a másikat bazsalikommal, oregánóval és köménymaggal. Egyik jobb volt mint a másik, kiváló bor- vagy sörkorcsolyának, vagy csak úgy magában rágcsálni...

Hozzávalók a tésztához: 15 dkg liszt (fehér búzaliszt, teljes kiőrlésű búzaliszt és fehér rozsliszt keveréke), 2-3 késhegynyi szódabikarbóna, 12 dkg reszelt sajt, 8-9 dkg zsiradék (margarin és mangalica zsír vegyesen), 1 teáskanál só, 1 tojássárgája, tejföl amennyi szükséges a tészta jól gyúrható állagához, kb. 2-3 evőkanállal, 
a fűszerek: csemege törött paprika, köménymag, szárított morzsolt bazsalikom és oregánó.

Elkészítése:
A tésztához való hozzávalókat mindent összekevertem, annyi tejföllel, hogy jól gyúrható tésztát kapjak. Ekkor elfeleztem. Az egyik felébe belekevertem a tetszés szerinti piros paprikát, a másikba a bazsalikomot, az oregánót és a köménymagot. 
Egy-két órát hűtőben pihentettem. Ezután kisodortam és hullámos vágóval feldaraboltam.
A zöldfűszeres-köménymagos tésztával kezdtem. 24x24 cm nagyságúra kisodortam, amit 6x6 db-ra vágtam, így ebből 36 db 4x4 cm-es kekszem lett. Pár darabnak a tetejét a hullámos vágóval "megkarcoltam", ezek laposabbak maradtak sütés után, jobban keksz formájúak lettek, a többi ducira meghízott, belül szép levegős lett. Jól látszik a különbség a két különböző formájún, de mindegyik finom lett. 😋
A paprikás tésztát 25x25 nagyságúra sodortam ki, ezt 5x5 cm-es négyzetre daraboltam fel, majd mindegyik négyzetet még keresztben kettévágtam, így kaptam a háromszögeket. 
Mindkét fajtából 1-1 gáztepsi tele is lett. Előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt szép ropogósra sültek.



Forrás: innen, nálam csökkentett mennyiséggel.....



16 megjegyzés:

  1. Eltudom képzelni milyen finom lehet, mindkét változat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Iza, mindkét változat finom volt, és gyorsan el is fogyott, nagyon hagyta magát enni 😊.

      Törlés
  2. Jó kis rágcsálnivaló finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom rágcsálnivalót készítettél. Mi is szeretjük az ilyen sós kekszeket.

    VálaszTörlés
  4. Recept elmentve. Néha sütök magamnak ilyen nassolni-valót, elég sokáig eláll és ezerszer jobb akármelyik boltinál...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Valóban nagyon jók ezek a házi rágcsálnivalók, és tudjuk hogy miből készült. Egy próbát mindenképp megér, nekünk nagyon ízlett, hamar eltüntettük... 😋

      Törlés
  5. Remek rágcsálnivalót sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Vanilin, fincsi volt! 😋

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néznek ki ezek a kekszek. Finomak lehetnek ezekkel a fűszerekkel.

    VálaszTörlés
  8. Szuper kis rágcsálni valók. Mindig gondban vagyok, hogy a céges bulikra milyen sósat vigyek, ami nem megszokott. Jól fog jönni ez a recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, ezek valóban nem a szokványos ízesítésűek. Jó bulizást, ha egyszer rájuk kerül a sor...😊

      Törlés
  9. Katika, jó választás volt ez a keksz recept - az ilyeneket mi is nagyon szeretjük! Marisz

    VálaszTörlés