2022. április 13., szerda

Húsvéti sonkás-tormás-sajtos koszorú


Ezzel a kaláccsal kívánok minden kedves olvasómnak boldog húsvétot!







Egy finom és mutatós, húsvéthoz illő kalács, ami megsüthető az ünnepre, vagy utána, a megmaradt sonka hasznosítása céljából. 😋  Hasonlót többet is láttam az Interneten, ez az alábbi tetszett meg, amit apró módosításokkal el is készítettem.
recept: innen.

Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő, 1,5 dl tej, 1 kiskanál cukor, 2 evőkanál olaj, só, 1 tojás fele-háromnegyede, 
a töltelékhez: 2-3 evőkanál ecetes torma (nálam erős), 10 dkg sonka, 10 dkg sajt, 
a lekenéshez: a maradék tojás.

Elkészítése:
Az élesztőt 1 dl tejben felfuttattam, majd az összes többi tészta hozzávalóval bedagasztottam. A többi tejet apránként adtam hozzá, hogy lássam mennyi kell hozzá, közepes keménységű tésztához. 
Meleg helyen hagytam kelni.
Közben előkészítettem a tölteléket . A sonkát kis kockákra összevágtam, a sajtot lereszeltem.
Mikor megkelt a tészta kisodortam 40x25 cm nagyságúra. Alátettem sütőpapírt, hogy azzal majd könnyebb legyen áttenni a koszorút a tepsibe. A hosszabbik oldalán a szélétől mért 7-8 cm hosszúságban ujjnyi széles csíkokra bevagdostam. Az egyben lévő tésztára rákentem a tormát, rászórtam a sonkát, majd a sajtot is. Feltekertem, mint egy bejglit, és koszurút formáztam a tekercsből.
Áttettem a tepsire, és újabb 20 percig ismét kelesztettem. Megkentem a maradék tojással, és előmelegített sütőben szép piros-barnára sütöttem. Egy tálban vizet tettem a sütő aljába, hogy, sütés közben ne száradjon ki a kalácsom.
Még melegen felszeleteltem és tálaltam.

A kisodort tészta, a bevagdosott csíkokkal, megkenve az ecetes tormával

Rajta a sonka....

..aztán a sajt is

Feltekerve koszorú formára, majd pihentetve....

....végül lekenve tojással, sütésre készen



22 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom lehet! Már az ünnepek előtt nem hiszem hogy elkészítem, de előjegyzem egy próbára mert nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, szép ünnepet és jó sütést kívánok!

      Törlés
  2. Hát ez nagyon szép és finom étel kompozíció. Ezzel az étellel látványos lesz a húsvét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom volt, de már sajnos elfogyott. Nektek is szép húsvétot!

      Törlés
    2. Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok neked és a kedves családodnak szeretettel!

      Törlés
  3. Ó, csodaszépet készítettél! :) Ezzel biztos, hogy kellemes lesz a húsvéti ünnep. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, nektek is boldog húsvétot!

      Törlés
  4. Kellemes húsvéti ünnepeket nektek is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Zsuzsa, nektek is hasonlóan kellemes ünnepet!

      Törlés
  5. Gyönyörűség - már csak ránézve is - gondolom finom is....
    Kellemes ünnepeket kívánok nektek szeretettel !

    VálaszTörlés
  6. A kalács gyönyörű, biztos nagyon finom is! Áldott, békés húsvétot kívánok nektek is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Marcsi, nektek is áldott ünnepet!

      Törlés
  7. Elteszem a receptedet az ünnepek utánra, biztosan marad kis sonka, jó lesz elkészíteni akkkor is. Gyönyörűre mintáztad. Békés, boldog ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea, nektek is boldog ünnepet! 🐇

      Törlés
  8. Gyönyörű kalács, és biztosan nagyon finom. Váljék kedves egészségetekre. Áldott Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, nektek is áldott húsvétot kívánok!

      Törlés
  9. Gyönyörű! Áldott ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, nektek is kívánunk hasonló szép ünnepet!

      Törlés