2018. október 13., szombat

Ajvár


Az ajvár pirított kenyéren....


...és pirított bagetten, erős zöldpaprkával...


Ajvárt már rég szerettem volna csinálni, de mindig elmaradt. Most eljött az ideje. Nagyon finom lett, bár nekem nekem nagyon hasonlít az íze a zakuszkához, amit szintén nagyon szeretünk. Most is főztem egy nagyobb adagot a zakuszkából, amit üvegben télire tettem el, és egy keveset az ajvárból, amit frissen, két vacsorára meg is ettünk....

Hozzávalók egy kis adaghoz, ami a képen látható üvegben elfért: 3 kápiaparika (kb. 35 dkg), 2 kisebb padlizsán (kb. 30 dkg), 2-3 nagyobb gerezd fokhagyma, 1 vöröshagyma, só, bors, kevés olívaolaj.

Elkészítése:
A padlizsánokat és a kápiákat is sütőben megsütöttem. A padlizsánt kikapartam a héjából, a paprikáknak lehúztam a héját, könnyen lejött. Ezután mindkettőt villával összenyomkodtam, és összekevertem. 
Az olajon megdinszteltem a finomra lereszelt hagymát és a fokhagymát, majd hozzáadtam a padlizsán és paprika keverékhez. Sóztam, borsoztam, és fogyasztás előtt még hűtőszekrénybe tettem, hogy jól lehűljön.
Friss, forró pirított kenyérrel, illetve pirított, ropogós bagettel ettük.

Ha elszeretnénk tenni üvegekben, akkor egy kicsit rottyantsuk össze az egészet, hogy egyet forrjon, majd töltsük csavaros tetejű üvegekbe, szórjunk a tetejére késhegynyi szalicilt, és tegyük száraz dunsztba, kihűléséig. A zakuszkához hasonlóan biztos ez is eláll 1 vagy akár 2 évég is.

A padlizsánok sütés előtt...

...és sütés után. Ezekből készült a zakuszka is, azért ilyen sok.

A megsütött kápiák




8 megjegyzés:

  1. Finom lehetett ez a kenőke pirított kenyérrel, és jól is néz ki. Egyszer majd kipróbálom, bár az ilyen nagyon íztelen, vizes zöldségeket, mint a padlizsán, cukkini meg hasonlók, nem szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kis adagban megpróbálhatod, biztos ízlene, ez is, és a hasonló zakuszka is. Jól megsózva, megborsozva, erős paprikával nagyon finom :-)

      Törlés
  2. Az én nagy kedvencem, egyik évben sem hagynám ki az elkészítését, mióta először megkóstoltam. Húsok mellé vagy csak tésztára szószként is szoktam tenni, de legjobban nekem is pirítósra kenve ízlik. Nagyon ínycsiklandóan néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea! Mi csak pirítósra kenve szoktuk enni, de tésztára vagy húsok mellé is biztos finom :-)

      Törlés
  3. Guszta és finom abban biztos vagyok! Már próbálkoztam vele de sajnos férjuram tetszését nem nyerte el én pedig ráunnék egy idő után:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Szerencsére mi mind a ketten szeretjük :-) De én is csak kis üvegekben szoktam eltenni, amit max. 2-3 nap alatt megeszünk.

      Törlés
  4. Hű, de guszta! Biztos finom volt, a zakuszkát is szeretjük.

    VálaszTörlés