2020. január 7., kedd

Bejgli - "mentes" hozzávalókból




Ismét egy "vendégfinomság", ez most a lányom konyhájából....

Hozzávalók 1 rúdhoz: 70 gr "liszt" nocarb rostmix vagy egészséges lisztkeverék, 30 gr eritrit, 20 gr kókuszzsír, 1 tojás, 1/2 liter tej vagy joghurt, fél csomag sütőpor, csipet só,
a töltelékhez: 10 dkg dió vagy mák, 30 gr eritrit, 0,5 dl tej vagy joghurt, 1 evőkanál cukormentes barack lekvár,
a teteje megkenéséhez: 1 tojás

Elkészítése:
A tésztához a rostmixet keverjük össze a sütőporral és a sóval. A többi hozzávalót külön egyneműre keverjük, majd hozzáadjuk a rostmixes keveréket is, szép sima tésztává dolgozzuk. 
Állni hagyjuk, míg elkészítjük a töltelékeket. A mákoshoz/dióshoz valamennyi hozzávalóját alaposan összekeverjük. 
A tésztát kisodorjuk, megkenjük a töltelékkel, feltekerjük. Sütőpapíros tepsibe tesszük. Lekenjük tojással, és 175 fokos sütőben 40-45 perc alatt megsütjük.

Készíthetjük ebből a lisztből is....




12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett! Hogy nektek milyen jó dolgotok van hol édesapád hol a lányod süt ilyen finomságokat:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Éva, a lányom nevében is! Bizony jó nekünk, van mindenféle édességünk 😊

      Törlés
  2. Finom lehet ez a bejgli, ezt én is szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! Majd legközelebb, mert már elfogyott... 😊

      Törlés
  3. Ügyes Lányod van, nagyon formás bejgliket sütött! De hát van kire hasonlítania! :-)

    VálaszTörlés
  4. Még ilyen "mentes" süteményeket nem kóstoltam, nem is készítettem. Biztos finom volt.
    De az a véleményem, hogy a hozzávalói elég drágák. Van olyan amiről még nem is hallottam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Lívia! Bár más mint a hagyományos bejgli, de nagyon finom. Vannak, amikről még én sem hallottam, de ők már régóta így táplálkoznak 😊

      Törlés
  5. Hát, igen. A gyerekek már másként főznek és tálalnak. Tanulhatunk tőlük.

    VálaszTörlés
  6. Sajnos én a nem mentesért sem nagyon rajongok, de lehet, hogy ez az egészséges változat ízlene nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi szeretjük, a férjem süti minden karácsony előtt, aztán megy a mélyhűtőbe. Még mindig van belőle 😆

      Törlés