2020. január 19., vasárnap

Sajtos-paprikás kréker


Finom sör-  vagy borkorcsolyának,  esetleg "pezsgőkorcsolyának" 😝



Már van a blogomon egy sajtos kréker, amihez hasonlít egy kicsit, de mégis más. Ezt is nagyon egyszerű elkészíteni, de nincs benne tojás, viszont van egy kevés őrölt paprika. És abban is hasonlít a másik krékerhez, hogy ez is nagyon ropogós, és ennek a rágcsálását sem lehet abbahagyni.... 😋
A pinteresten találtam a receptet, annyit változtattam rajta, hogy kevés zsírt és szódabikarbónát is adtam hozzá, gondoltam ezek nem ártanak neki, inkább csak javíthatnak rajta.

Hozzávalók: 20 dkg liszt, egy csapott kiskanál só (vagy ízlés szerint), 7 dkg sajt, 7 dkg vaj vagy margarin, 1 evőkanál zsír, 1 kiskanál törött paprika, 2-3 evőkanál tejföl, kevés szódabikarbóna, kb. egy fél mokkáskanállal,
tetejére: 1 tojás, reszelt sajt, egész mák, len- szezám- és köménymag,

Elkészítése:
A sóval és a paprikával elkevert lisztet elmorzsoltam a vajjal, aztán hozzáreszeltem a sajtot, és annyi tejfölt adtam hozzá, hogy se túl kemény, sem túl lágy ne legyen a tésztám.
Ezután vékonyra kisodortam, megkentem tojással, megszórtam a reszelt sajttal és a magokkal. Egy részükre, amelyekre csak magokat tettem, vagy kevesebb sajtot, azok még ropogósabbak lettek.
Tetszőlegesen összedaraboltam, háromszögekre, téglalapokra, négyzetekre....
Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 15 perc alatt megsültek aranybarnára. Nekem egy kisebb méretű gáztepsi háromszor lett tele.




12 megjegyzés:

  1. Már ránézni is csodálatos. Sós rágcsából sosem elég, főleg ha ilyen gazdagon sajtos és magvas.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nagyon finom volt, csak sajnos nagyon hagyta magát enni 😊

      Törlés
  2. Ismerős nekem is az ilyen abbahagyhatatlan kréker. Mindig azt gondolom, hogy jó sokat csináltam belőle és napokig kitart, majd azt veszem észre, hogy alig marad pár darab másnapra.:D
    Tetszik ez a paprikás-sajtos verzió, finom lehetett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Iza, egyszer próbáld ki, biztos ti sem tudjátok majd abbahagyni a ropogtatását 😊

      Törlés
  3. Én is készítettem már krékert és valóban nagyon finom volt. De a tiéd is nagyon jól néz ki, a sok mag és sajt biztos, hogy ízletessé tette.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, tényleg nagyon finom volt. Szeretünk mindenféle magokat rajta, ízletesebbé is teszik és talán egészségesebbé is... 😊

      Törlés
  4. Ó, de örülnék most egy tálkányinak! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, de már nem tudlak megkínálni vele, mert gyorsan elfogyott 😊

      Törlés
  5. Olyan kis harapnivalóak, én biztosan nem bírnám abbahagyni a rágcsálásukat! :-)

    VálaszTörlés