2020. január 17., péntek

Mustáros-mézes csirkecomb




Egy saját kreáció, saját ötletből, egy gyors hétvégi ebédhez. Annyira gyors volt, hogy még a fázisfotók is lemaradtak, majd az asztalról, a tányérokról is ugyanilyen gyorsan tűnt el... 😋

Hozzávalók a fenti mennyiséghez: 5 kisebb felső csirkecomb, só, bors, őrölt kömény, kakukkfű, pirospaprika,
a tejfölös öntethez: 3 evőkanál tejföl, kb. 3-3 kiskanál méz és mustár, só, bors, majoránna, zsálya,
a combok mellé: 5-6 szem krumpli, 1 nagyobb vagy 2 kisebb alma, 1-2 ágacska friss rozmaring,
a fűszerek a krumplira: szárított-morzsolt oregánó, bazsalikom, őrölt kömény,
a legtetejére: pirospaprika.

Elkészítése:
A csirkecombokat enyhén kizsírozott tepsibe fektettem, sóztam, fűszereztem.  A tejfölös öntetet elkészítettem a hozzávalókból, és rákentem a combokra. Kevés vizet öntöttem alá, és fóliával lefedve sütőben elkezdtem sütni.
Rövid sütés után kivettem, a húsok köré tettem a nyers krumplihasábokat, a rá való fűszerekkel, a combokat pedig megszórtam pirospaprikával. Egy-két rozmaring ágacskát is dobtam rá.
Újabb sütés után kerültek bele a héjas almadarabok, de ekkor már nem tettem rá a fóliát, s így szép aranybarnára sütöttem az egészet.

Mellé friss bazsalikomos salátát kínáltam, amit enyhén sóztam, meglocsoltam citromlével és kevés olívaolajjal.




7 megjegyzés:

  1. De szépre sült! Nagyon jól néz ki! Egyszerű és nagyszerű étek...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett és jól is néz ki. Mi is szeretjük az ilyen egyszerű, de finom ételeket.

    VálaszTörlés
  3. Guszta, volt egy régebbi Ízőrzős műsorban hasonló.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is népeszerű a hús-gyümölcs párosítás. Szeretjük. Látszik a husin, hogy vajpuhára sült.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Melinda, Lívia, Éva és Nea, köszönöm a hozzászólásitokat! Finom volt, mégis egyszerű, szoktam máskor is hasonló párosítással husit és almát összesütni. Ennek most nagyon finomra sikerült a fűszerezése, azért is került fel...

    VálaszTörlés
  6. Én is szeretem a gyümölcsöt husival párosítani. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin! Finomak is a gyümölcsös husik 😊

      Törlés