2018. március 22., csütörtök

Kivis-chia pudingos poharas desszert




Egy könnyed tavaszváró desszert, sokféle ízzel...

Hozzávalók, 4 pohárhoz, alulról felfelé haladva:
a kekszréteghez:
poharanként 3-4 kókuszos győri keksz morzsásra összetörve,
a csokiréteghez: 10 dkg tejcsokoládé, kevés tej,
a joghurtos réteghez: 1 kis doboz natúr joghurt, egy fél tasak Gála vanília ízű krémpuding,
a chia magos réteghez: 2 dl tej, 3 evőkanál chia mag, 2-3 kivi (attól függően, hogy milyen nagyok), ízlés szerint méz, esetleg pár csepp zöld ételfesték, az élénkebb szín érdekében,
a díszítéshez: 1-2 kivi.

Elkészítése:
A chia magokat előző este beáztattam a tejbe, és hűtőbe tettem.
Másnap a kekszet húsklopfolóval összetörtem, majd a poharak aljába szórtam.
A csokit gőz fölött felolvasztottam, de kevés tejes is adtam hozzá, hogy folyósabb legyen. Ráöntöttem a kekszrétegre.
A joghurtba belekevertem a Gála pudingot, majd kézi habverővel sűrűre kevertem. Ezt a csokira öntöttem.
Az előző este beáztatott chia magot mézzel ízesítettem és hozzáadtam a leturmixolt kiviket. Mivel a keveréket nem találtam elég szép üde zöldnek, pár csepp zöld ételfestéket is csempésztem bele. Ráöntöttem a joghurt rétegre.
Tetejüket kiviszeletekkel díszítettem ki, majd tálalás előtt jól lehűtöttem.





4 megjegyzés:

  1. De szép! Jövőre csinálhatnád nemzeti színűre is. 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa! Nagyon jó ötlet, csak el ne felejtsem addig... .-)

      Törlés
    2. Én is pont erre gondoltam. Aledánál láttam tavaly tortát kivivel és gránátalmával. Ez a desszert is nagyon mutatós lenne, de így is nagyszerűen néz ki. És milyen finom lehet!

      Törlés
    3. Köszönöm Ani, finom volt. Gránátalmát egyszer régen ettem csak, már nem is tudom milyen íze van :-) De sütiken, desszerteken jól mutat, az biztos.... :-)

      Törlés