2018. március 19., hétfő

Vasi pecsenye dödöllével


Megterítve az asztalon...

...közelebbről a tányér....

...és egy tál dödölle😋

Igazi vidéki, Vas megyei ízek, amit már régóta készültem sütni, de mindig elmaradt. Most az "Ízőrzők" műsorában láttuk meg, amint Oszkó településen készítették ezt a finom, étvágygerjesztő sültet. Ugyanebben az adásban, de egy vadpörkölhöz sütötték a dödöllét, amit más néven gánicának is hívnak.
Nagyon megtetszett mindkettő, s nem is vártunk sokáig, egy-két nap múlva el is készítettük, közösen a férjemmel, egy kisebb adagot. Nagyon finom lett, az omlós sült karaj és mellé köretnek a dödölle is.
Az interneten is megtalálható az eredeti receptek, ITT, ezért a hozzávalókhoz nem is írtam mindenhez mennyiséget, igaz nem is mértem mindent.

Hozzávalók nálam, a Vasi pecsenyéhez: 4 szelet sertéskaraj, 4 kis gerezd fokhagyma, só, tej, liszt, őrölt pirospaprika, őrölt fekete bors, olaj a sütéshez,
a dödölléhez: 50 dkg krumpli, 2 nagyobb vöröshagyma, kb 20 dkg liszt, só, sertészsír.

Elkészítése:
A Vasi pecsenyéhez a húst kiklopfoltam, enyhén megsóztam, rákentem a megtört fokhagymát, és beáztattam a tejbe. Egész délelőtt állni hagytam benne.
Sütés előtt a lisztet az őrölt paprikával és a borssal összekevertem. A tojásokat villával felvertem. Olajat hevítettem. A húsokat lecsepegtettem, és először paprikás lisztbe, majd tojásba, és újra lisztbe forgattam. Forró zsiradékban mindkét oldalát kisütöttem.

A dödölléhez a megtisztított, kockákra vágott krumplit sós vízben puhára főztük - ezt a férjem készítette. Annyi vizet adjunk hozzá, hogy ellepje a krumplit. Mikor megfőtt (ha sok vize marad, szűrjünk le belőle), hozzáadagolta a lisztet, amennyit felvett. Jól átkeverte, hogy összetörjön a krumpli, de kicsit darabos is maradjon.
Közben a sertészsírban a kockákra vágott vöröshagymát megpárolta.
A kidolgozott dödöllét kizsírozott tepsibe kanalazta, úgy, hogy mindig vett a kanálba a hagymás zsírból. A maradékot a tetejére öntötte.
Sütőben addig sütöttük, míg szép ropogósra sül. Savanyúsággal ettük, egy pohár rozé bor társaságában.

A karaj szeletek

A hús paprikás lisztbe való megforgatása - rajta a zúzott fokhagymából

Az előbbi szelet hús - már megforgatva a tojásban, és újra a lisztben

Hátul a liszttel átkevert főtt krumpli, elől párolódik a hagyma

A dödölle a tepsiben, sütés előtt...

...és sütés után



6 megjegyzés:

  1. Hű, de megéheztem... Nagy rajongója vagyok az ilyen finom, ízes, magyaros étkeknek. Férjednek külön dicséret a dödölléért, nagyon guszta, ahogy elkészítette. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Nea, a férjem nevében is :-)

      Törlés
  2. A vasi pecsenyét mi is szeretjük. Én a sógornőmtől tanultam, egy kicsit másként készíti.De jó, hogy leírtad a dödölle receptjét! Már én is készülök rá.
    http://korsocska.blogspot.hu/2014/03/nemzeti-szinu-etelek.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani, megnéztem a Te pecsenyédet, nagyon finom lehetett, és szép gusztán tálaltad. Talán csak abban különböznek, hogy ebben a verzióban, amit a tv-ben láttunk, még tojásba is forgatták, és újból a lisztbe.

      Törlés
  3. Ez is egy nagyon finom étel, és guszta is. Dödöllét már én is készítettem más variációban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Erre mondják, ahány ház, annyi szokás :-) Régen egyszer mi s csináltunk már dödöllét, az is másmilyen volt.

      Törlés