2013. augusztus 26., hétfő

Tárkonyecet és bazsalikomecet


Az ecetek az erkélyünkön, a tárkony- és bazsalikombokrok társaságában

Friss fűszernövények hozzáadásával nagyon finom eceteket lehet készíteni. Általában tárkonnyal és bazsalikommal ízesített ecetet szoktunk készíteni, mely salátákhoz, vagy levesek ízesítésére nagyon finom. Kis idő múlva már kezd színesedni az ecet, és a levelek is sárgulnak benne.

Hozzávalók: ecet, friss tárkony és bazsalikom levelek.

Elkészítése:
A  megmosott és megszikkadt leveleket üvegbe tömködjük és ráöntjük az ecetet, aztán már csak arra kell várni, hogy kicsit színesedjen, ízesedjen az ecet, és már használható is.....
Ajánlatos a kupak alá egy fóliaréteget tenni, mert az ecet szereti "megenni" a fémkupakot.

A friss fűszernövények leggyakoribb tartósítása a szárítás, de mélyhűtőbe is eltehetőek. Szoktam petrezselymet, lestyánt, zellert, csombort, tárkonyt, bazsalikomot és kaprot is így eltenni. Van amelyiket szálastul, de van hogy már előre apróra vágva, kis műanyag tégelyben. Télen nagyon jól jönnek.....

Az üvegek közelebbről



5 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem a magam készítette fűszereket, eceteket:)

    VálaszTörlés
  2. Tárkonyecetet igen, bazsalikomecetet még nem készítettem, ki kell próbáljam:)

    VálaszTörlés
  3. Szuper jó ötlet, ki fogom próbálni őket!

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok, egy próbát biztosan megér :)

    VálaszTörlés
  5. Kipróbálom én is, idén először van saját termesztésű fűszernövényem! :)

    VálaszTörlés