2012. január 18., szerda

Krumplis-töpörtyűs pogácsa



A receptet most kreáltam, régebbi töpörtyűs és krumplis pogácsák hozzávalói alapján. Így most csak egy kis adagot készítettem belőle. Finom volt, hamar elfogyott. Könnyű lett, igaz jól meg is kelt, nem túl zsíros, mégis érezhető volt benne a töpörtyű.

Hozzávalók 22 db 4 cm átmérőjű pogácsához: 20 dkg liszt, 2 dkg élesztő, 0,5 dl tej, 1 kiskanál cukor, 1 egész tojás, 10 dkg főtt krumpli, 12 dkg töpörtyű, 3-4 dkg margarin, só, bors,
a tetejére: tojás a kenéshez és reszelt sajt.

Elkészítése:
A krumplit megfőztem, villával áttörtem, a töpörtyűt ledaráltam.
A tejben az élesztőt felfuttattam a cukorral, a lisztben elkevertem a sót, hozzáadtam a tojást, majd a krumplival és a megkelt élesztővel jól bedagasztottam.
Kinyújtottam, rákentem a töpörtyűt, sóztam, borsoztam, és összehajtogattam, fentről lefelé, jobbról balra. Pihentettem 20 percig, majd még kétszer megismételtem a hajtogatást.
A végén másfél-két ujjnyira kisodortam, kiszaggattam, tepsibe tettem, tetejét megkentem tojással, és kevés reszelt Pannónia sajtot szórtam rá.
Előmelegített sütőben szép piros barnára sütöttem.

A töpörtyű a kinyújtott tésztán

Az utolsó hajtogatás után

Tepsiben, sütés előtt



7 megjegyzés:

  1. Csodaszépek, és a tálalás is nagyon tetszik. Nekem is van egy ilyen kis fa teknőm, de még nem használtam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, a mi teknőnk is Erdélyből való, Farkaslakán vettük :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik ez a recepted is. Guszta pogik. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, nekem is van tepertő kell süssek, viszem is a receptet :)

    VálaszTörlés