2011. július 12., kedd

Tökfőzelék virslivel



Hozzávalók: gyalult tök, vöröshagyma, só, olaj, kapor, ecet, tej, liszt, őrölt paprika, virsli.

Elkészítése:
A tököt legyaluljuk, besózzuk, negyed órát állni hagyjuk. Egy vöröshagymát feldarabolunk apróra, és a tökkel együtt egy kevés vízben feltesszük főni. A kaprot - én nagyon szeretem, ezért sokat szoktam beletenni - szintén apróra vágjuk, a felét hozzáadjuk a tökhöz, a másik felét csak kicsit később, mikor már majdnem megpuhult a tök. Hamar megfő, nem kell neki sok idő.
Felengedjük tejjel, olajból és lisztből rántást készítünk, tehetünk bele kevés pirospaprikát is, és besűrűsítjük vele a főzeléket. A végén ízlés szerinti ecettel ízesítjük.
 
Én feltétnek általában virslipörköltet szoktam készíteni hozzá. Egy vöröshagymával pörköltalapot készítünk, majd hozzáadjuk a felszeletelt virslit, kicsit sózzuk, és pár perc alatt készre főzzük.
Nagy nyári melegben kitűnő, és gyorsan elkészíthető ebéd.

Saját termesztésű tök, szüleim kertjéből

A legyalult tök

Főzés közben - sok kaporral, szintén a kertből



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése