2023. június 8., csütörtök

Borsos csirkeflekken friss salátával






Előző bejegyzésemben az egyhetes erdélyi pünkösdi nyaralásunkat mutattam be "dióhéjban". Az utazás során - Székelyszentléleken és Torockószentgyörgyön - vett finom sajtokból mindjárt elcsentem egy-két darabkát, és egy gyors ebédhez fel is használtam belőlük.

A hozzávalóknál mennyiséget nem írtam, mivel nem is mértem, illetve ebből annyit készítünk, amennyi szükséget, és annyi fűszerrel, zöldséggel, olyan arányokkal, amennyit szánk íze megkíván.

Hozzávalók a flekkenhez: csirkemell szeletek, olíva olaj, őrölt zöld- és fekete bors, durvára tört rózsabors, őrölt kömény, szárított-morzsolt oregánó, friss kakukkfű, pár csipet törött paprika, kevés reszelt citromhéj, 
a salátáshoz: jégsaláta, uborka, paradicsom, lila hagyma, pár csipet szárított-morzsolt majoránna és oregánó, ízlés szerint kevés ecet, cukor és olívaolaj, füstölt sajt és telemea (hasonló a feta sajthoz).

Elkészítése:
A csirkehúst nagyobb darabokra vágtam, sóztam, fűszereztem, majd teflon serpenyőben kevés olíva olajon hirtelen megpirítottam, majd kevés víz hozzáadásával, fedő alatt puhára pároltam, majd a végén zsírjára pirítottam.
Közben elkészítettem a salátát. A zöldségeket tetszés szerint feldaraboltam. Sóztam, fűszereztem, meglocsoltam pár csepp ecettel és olíva olajjal, meghintetem kevés porcukorral. Jól átkevertem, majd tálaláskor tetejére szórtam a feldarabolt sajtokat.




12 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehetett ! Ezt a fűszeres húst biztos szívesen vennék a felnőtt családtagjaim bár akkor gondolkozhatnék mit főzzek az unokáknak 😄

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt. Mi is szeretjük a borsos, csípős ételeket 😅.

      Törlés
  2. Nagyon ízletes ebéd. Szeretem az ilyen gyors elkészítésű ételeket. A finom házisajt biztosan összhangba hozta az ízeket. Fejedelmi a tálalás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom volt, gyorsan eljészült és gyorsan el is fogyott 😊. Szeretjük ezeket az erdélyi sajtokat, mindig hozunk többet, ha ott járunk.

      Törlés
  3. Nagyon finom ebédet készítettél, nagyon gusztusosan tálaltad, váljék egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, finom volt, legalább is nekünk ízlett 😊.

      Törlés
  4. Igazi nyári lakoma, a sajtot én is imádom. :-)

    VálaszTörlés
  5. Ez a csirkeflekken nagyon finom lehetett én sajnos nem szeretem az erős ételeket, de a férjem nagyon szereti az erőset. Szép a tálalása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia! Aki nem szereti az erőset, az készítheti bors nélkül, aztán a tálalásnál meg lehet szórni 😊.

      Törlés
  6. Csodásan néz ki.

    VálaszTörlés