2022. december 14., szerda

Kókuszos-csokoládés tallér





Ismét egy kekszfélét sütöttem, most egy kókuszosat. Már fogynak, de biztos sokáig elállnak, főleg ha jól elzárjuk a fémdobozba őket. Nagyon jól kiérződik rajtuk a kókusz íze, és a csoki jót tett nekik. 😋

Hozzávalók a tésztájához: 25 dkg liszt, fél tasak sütőpor, 10 dkg kókuszreszelék, 15 dkg kristálycukor, 1 tasak vaníliás cukor, 12,5 dkg margarin, 1 tojás,
a tetejére: 2-3 evőkanál kristálycukor.

Elkészítése:
A lisztet egy tálba szitáltam, és elkevertem benne a sütőport. Hozzáadtam a kókuszreszeléket, a kristálycukrot és a vaníliás vaníliás cukrot. A vajat enyhén felolvasztottam, kikevertem benne a tojást, és ezt is az előzőekhez adtam. Végül az apró darabokra vágott csokit is a keverékhez kevertem, és szép sima tésztát gyúrtam belőle. 
Mikor elkészültem vele, egy órát pihentettem a hűtőszekrényben. Ekkor a tésztából diónyi gombócokat formáztam, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam. 37 db lett belőle. 
Kissé lelapítottam őket, tetejüket megszórtam kristálycukorral, és előmelegített sütőbe tettem. Nekem 12-15 perc sütés kellett, hogy készre süljenek. Ügyeltem rá, hogy ne égjen meg az aljuk, ezért egy kisebb vízzel teli tepsit tettem a sütő aljára. 
Amikor kivettem, még kicsit puhák voltak, de ahogy hűltek, azonnal megszilárdultak. 

A kihűlt kekszeket fémdobozba tettem, ott várják hogy elfogyjanak 😀. Ha egy-két almadarabkát teszünk melléjük, omlósabbá válnak.





8 megjegyzés:

  1. Finomabbnál-finomabb süteményeket készítesz. Én imádom a kókuszt, amibe csak lehet teszek bele. Nyáron is csak kókusz fagyit eszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom is a kókusz, mi is nagyon szeretjük!

      Törlés
  2. Egy újabb finom keksz!! Látszik rajta hogy jó omlós.... szeretjük a kókuszos sütiket, így ezt a receptedet is mentem, és megsütöm a férjemnek. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm Éva, és sok sikert a sütéshez! Csak vigyázz hogy ne égjen meg az alja, és akkor vedd ki, amikor még úgy néz ki, hogy nem kész 😀. A levegőn hamar megszilárdulnak. Én már tettem a fémdobozba egy-két almadarabot, most már omlósabbak. Amúgy nagyon finom kekszek 😀.

      Törlés
  3. Imádom a kekszeket, mint Gombóc Artúr a csokoládét! :-D Köszi az újabb ötletet!

    VálaszTörlés
  4. Olyan jó kis kekszeket tudsz sütni. Ezt is biztosan szeretném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Finomak lettek, pár darab még van belőlük. Most már jó omlósak lettek a melléjük tett almától 😊.

      Törlés