2022. december 3., szombat

Narancsos-diós sütőtökös muffin - Ádvent második vasárnapjára







Erre a vasárnapra egy finom szaftos, fűszeres-illatos muffint hoztam, igazi téli, karácsonyi ízekkel. Különösebb díszítést nem is kapott, de szerintem nem is hiányzott róla, hisz a tetején a barna cukor kicsit karamellizálódott.
Van már egy-két sütőtökös muffin a blogomon, de ez most mégis egy kicsit más 😋.
Másnapra maradt egy-két darab belőle, amit reggelre ettünk meg, vajjal megkenve, akkor is finom puha volt. Próbáljátok ki!

Hozzávalók: 16 dkg megsült sütőtök, 0,5 dl olívaolaj, 2 tojás, 15 dkg liszt, 13 dkg cukor (vagy ízlés szerint, és attól is függ, hogy milyen édes a sütőtök), 1 tasak vaníliás cukor, 1 tasak sütőpor, 1 citrom reszelt héja, 1 teáskanál őrölt fahéj, 1 mokkáskanál szegfűszeg, 1-2 cm hosszú ujjnyi vastag friss gyömbér lereszelve, 4-5 dkg durvára vágott dió, 5-6 dkg (2-3 szelet) cukorban eltett narancs apróra vágva, 
a teteje megszórásához: barna cukor.

Elkészítése:
Először a tököt sütöttem meg, amiből miután kihűltek 3-4 darabkát - kb. 15-16 dkg volt -, villával pépesítettem.
Ezután hozzáadtam a tojásokat és az olajat, simára kikevertem. Egy másik tálban a szárazanyagokat a fűszerekkel és minden mással összekevertem.
Az így kapott keveréket szilikonos muffinformákba töltöttem, tetejüket megszórtam barna cukorral - ami nagyon finomra karamellizálódott sütés után -, és előmelegített sütőben megsütöttem.

A megsült tökdarabok

A hozzávalók előkészítése

A kikevert tészta

Muffin formákba töltve

Megsülve

Az egyik felszeletelve, reggelihez előkészítve



12 megjegyzés:

  1. A sütőtököt nagyon szeretjük, de még muffint nem készítettem sütőtököset. Pedig biztos, hogy nagyon finom lett a tiéd. Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Próbáld ki, mert nagyon finom, szaftos süti, biztos ízlene nektek is.

      Törlés
  2. Nagyon finom ízletes sütit készítettél! Guszta!

    VálaszTörlés
  3. Ide érzem az illatát, csodás lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon finom, illatosak voltak 😄.

      Törlés
  4. Imádom az illatos, fűszeres mini csodákat. Minden íz benne van, ami ünnepivé teszi. Nagyon hangulatos a kis koszorúd is, melegséget sugároz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea a kedves soraidat 😄.

      Törlés
  5. Csupa finom dolog van benne- tehát biztos finom összerakva is. Én valami miatt a muffint nem kedvelem, de az őzgerinc formában sütött is jól néz ki. Nagy előnye, hogy "csak" össze kell keverni a hozzávalókat és megsütni. Szeretem az ilyen sütiket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, én szeretem a muffint. A férjem sincs nagyon oda értük, de ez most neki is nagyon ízlett! 😄

      Törlés
  6. Finomat sütöttél. A sütőtököt mi is szeretjük sütiben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, finom is a sütőtök, magában és sütiben is egyaránt 😊.

      Törlés