2021. július 2., péntek

Kelt túrós pite






Az Ízőrzők pázmándi részében sütöttek ilyen finom túrós pitét. Én csak fele mennyiségből készítettem, egy-két apró eltéréssel. Így is egy normál zománcozott tepsinyi lett belőle, ami nagyon finom volt, és gyorsan fogyott.

Hozzávalók nálam, a tésztához: 35 dkg liszt, 2 tojás, 2,5 dkg élesztő, 3-4 evőkanál cukor, 3 dl tej, 2 evőkanál mangalicazsír, 
a tetejére: 35 dkg túró, kb. 5 dkg mazsola, 7-8 dkg porcukor, 1 tojás és egy citrom reszelt héja.

Elkészítése:
Az élesztőt a langyos tejben, kevés cukorral felfuttattam. Beletettem a zsírt, a két felvert tojást, a többi cukrot, majd a lisztet apránként belekevertem. Akkor lesz jó, ha hólyagosra kidolgozva lágy galuska tésztát kapunk. Ekkor félretettem langyos helyre, hogy megkeljen.
Közben elkészítettem a tölteléket. A túróba beleszórtam a porcukrot, a mazsolát, a felvert tojást és a citrom reszelt héját. Alaposan összekevertem.
A megkelt tésztát zsírral kikent tepsibe borítottam, elegyengettem benne. Tetejére evőkanállal halmokba raktam a túrós tölteléket úgy, hogy szeletelés után mindegyik szeletbe jusson.
A tepsiben még kelni hagytam, majd előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem. De ez az idő sütőtől függhet.
Mikor langyosra hűlt már szeleteltem is belőle, és porcukorral meghintve tálaltam.

A kikevert tészta, kelesztés előtt...

...és kelesztés után, gyönyörűen megkelve

A megkevert túró töltelék

A tepsiben, sütés előtt...

...és sütés után



Végezetül az erkélyünk a virágokkal, ahol a süti képei készültek...











10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom süteményt sütöttél, váljék egészségetekre. Mi is nagyon szeretjük kelt túróst, és milyen régen sütöttem.... köszi hogy eszembe juttattad. Gyönyörűek a virágaid.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, örülök, hogy jó ötletet adtam.

      Törlés
  2. Szemnek, szájnak csodás és a virágok is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa, nagyon finom volt. Szeretem ha az erkély tele van virágokkal 😊.

      Törlés
  3. Nagyon guszta és finom lehet ez a sütemény ! Valahogy elkerülte a figyelmemet ez a süti pedig szeretjük, a virágaid csodásak gondolom jó napos helyen van ! Nekünk csak a késő délután süt a teraszra de most kíváncsi leszek paradicsom palántát ültettem szép nagyok de hogy lesz-e termés majd kiderül vagy nem:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, én csak most sütöttem ilyet, de biztos lesz majd folytatás 😊.
      Az erkélyünk déli fekvésű, majdnem egész nap süti a Nap. Kívánom hogy legyen bő paradicsom termésed 😊.

      Törlés
  4. Nagyon finom süteményt sütöttél és jól is néz ki. Jó ötlet a töltelék gombócszerű elosztása a tepsiben. Ezt én is követni fogom, ha túrós töltelékkel készítek süteményt. Az erkélyed virágai gyönyörűek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, próbáld ki te is, fincsi volt. Megér egy próbát 😊.

      Törlés
  5. Azt hittem, Apukádnál készültek a fotók. Remek a süti, mindenképp kipróbálandó. Az erkélyed is nagyon szép, kész kis sziklakert. Az a kék petúnia különleges, még nem is láttam olyat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda,próbáld ki, biztos nálatok is elfogyna pillanatok alatt 😊. Még szépek a petúniák, bár a nagy meleget nem nagyon szeretik. Ezek a képek még június közepén készültek. Ritkán fotózok ételek az erkélyen, de akkor olyan szépen sütött a virágokra a nap 😊.

      Törlés