2019. október 13., vasárnap

Sárgarépás-szilvalekváros kifli






Nagyon finom, omlós kifliket sütöttem, hasonlít az ízük a torockói hamuzsákéhoz, csak ez lekvárral van töltve. Gerdi sütijei között találtam rá, s mivel írta, hogy a tésztáját kicsit keménynek találja, így elkezdtem körülnézni az interneten, hogy milyen receptek vannak még. Aztán ezt a receptet találtam, amin szintén kicsit változtattam, úgyhogy a két receptből született egy harmadik....

Köszi szépen Melinda a jó ötletet, nagyon finom lett!

Hozzávalók 32 db kiflihez: 30 dkg liszt, 1 tasak sütőpor, 2 evőkanál cukor, 25 dkg margarin, 12 dkg megtisztított sárgarépa, 1 kisebb citrom reszelt héja,
a töltelékhez: szilvalekvár,
a meghempergetéshez: vaníliás porcukor.

Elkészítése:
A szoba hőmérsékletű margarint elmorzsoltam a sütőporral és a cukorral elkevert lisztben, majd hozzáadtam a meghámozott, kis lyukú reszelőn lereszelt sárgarépát és a citrom héját.
Jól átgyúrtam - ha szükséges, pici lisztet adhatunk hozzá -, majd fél órára hűtőbe tettem.
Ekkor 4 darabra vágtam, mindegyiket kör alakúra sodortam, és 8 cikkre vágtam, megtöltöttem szilvalekvárral, és kifli formájúra feltekertem.
Előmelegített sütőben kb. fél óra alatt szép aranybarnára sütöttem. Még forrón vaníliás porcukorban hempergettem meg.

A lereszelt sárgarépa a citromhéjával, és sütőporos liszt a margarinnal

A kisodort tészta a lekvárral

A kiflik sütés előtt...

...és sütés után



12 megjegyzés:

  1. A sárgarépát is szeretjük, de eddig még csak levesben, de a szilvalekvár az bármikor jöhet sütiben. Egyszer majd kipróbálom a sárgarépát is süteményben Nagyon guszta és finom is lehetett, bár én, mivel nem vagyok cukor imádó, elhagynám róla a hempergetést cukorban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Nagyon finom volt, nekünk kellemes volt ennyi cukorral, mivel a tésztájában nincs sok.

      Törlés
  2. Nagyon szép színük van a sárgarépától. Szeretem a répát, sütibe is került már, s nagyon ízlett. Ez is biztos, hogy finom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin, én is sütöttem már répás sütit, azért is kezdtem neki bátran 😊

      Törlés
  3. A sárgarépa torta nagy kedvencem, biztosan ebben a sütiben sem csalódnék. Szilvalekvárral párosítva mennyei íze lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom volt, próbáld ki nyugodtan, biztos nem csalódnál benne 😊

      Törlés
  4. Örülök, hogy megsütötted! :-) Most már legalább tudom, hogy sütőporral jó omlós lesz. Azt hiszem, hamarosan én is újra sütöm, szerettük úgy is, de így még finomabb lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda! Nagyon finom omlós lett, jót tett neki a sütőpor és a sok margarin 😊

      Törlés
  5. Micsoda ötlet ! Én még nem hallottam és nem próbáltam ilyesmit - de nem vagyok ellene, talán teszek egy kísérletet vele én is.Nem lehet ez rossz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtan kipróbálhatod, biztos jó lesz majd 😊 Ilyenről még én sem hallottam, csak répás öntött tésztákról, olyat már többször sütöttem, azok is finomak.

      Törlés