2019. január 28., hétfő

Kukoricadarával bundázott rántott halak


Alaszkai tőkehal sajtos rizsgolyóval...



Már egy ideje a zsemlemorzsát kukoricadarával keverve használom a halak panírozásához, mert rájöttem, hogy sokkal ropogósabb lesz tőle, belül viszont finom puha marad.
(Egyszer nem volt itthon zsemlemorzsám, és akkor megpróbáltam kukoricaliszt-kukoricadara keverékével pótolni, és nagyon jól bevált.....)

A felső képek nemrég készültek, most köretnek sajtos rizsgolyót sütöttem mellé, tartármártással és  paprikával, uborkával tálaltam.
A következő két kép szenteste készült, akkor volt ez a finom, nagyszerű, de egyszerű vacsoránk, afrikai harcsából, lila hagymás krumplisalátával.
Az alsó képen újra alaszkai tőkehal látható, még az ősszel ettük, friss idénysalátával.

Körethez bármit készíthetünk mellé, amit szeretünk halhoz enni. A mostani képeken látható krumplisalátától a rizsgolyókon át egészen az idénysalátákig.
De különböző majonézes, tartármártásos saláták (franciasaláta, majonézes krumpli, főtt tojásos saláták, tzatziki, stb...), vagy tormás saláták, öntetek is nagyon jól illenek a halakhoz.... 

Ki-ki ízlése szerint válassza meg hozzá a legmegfelelőbbet....
Készítsétek el egyszer így a halat, mert egy próbát biztos megér! 😋

Afrikai harcsa lila hagymás krumplisalátával....



Hozzávalók a rántott halakhoz: halszeletek (lehet harcsa, afrikai harcsa, ponty, alaszkai tőkehal, tonhal, stb...), só, bors, citrom,
a panírozáshoz: liszt, tojás, kukoricadara, és hozzákeverve zsemlemorzsa és/vagy kukoricaliszt.

Elkészítése:
A halat a szokásos módon sózzuk, borsozzuk, locsoljuk meg citromlével és hagyjuk állni pár percig.
Ekkor kezdjük el panírozni, a hagyományos menettel, először lisztbe, majd felvert tojásba, végül a zsemlemorzsa vagy kukoricaliszt hozzáadásával elkevert kukoricadarába. Bő olajban süssük ki.

Hozzávalók a köretekhez, a sajtos rizsgolyókhoz: egy bögre rizs, só, olaj, sajt, liszt, tojás, zsemlemorzsa,
a krumplisalátához: salátakrumpli, lila hagyma, só, ecet, cukor ízlés szerint,
a zöldsalátához: friss idénysaláták, só, citromlé, pár csipet cukor, kevés olívaolaj, oregánó, bazsalikom.

Elkészítése:
A sajtos rizsgolyókhoz pároljuk meg a rizst hagyományos módon, olajon kicsit megpirítva, sóval, és kétszeres vízzel, majd hűtsük langyosra. Vegyünk belőle kisebb adagot (ha nehezen akar összeállni tegyünk bele egy kevés felvert tojást), gyúrjuk golyóvá, és tegyünk a közepébe egy darabka sajtot. Panírozzuk be a szokásos módon, és süssük ki nem túl forró olajban.
(ennek ötlete: innen)

A lila hagymás krumplisalátát mi nagyon szeretjük. Egyszerű elkészíteni, ízlés szerint megkevert ecetes-cukros lébe tegyük a héjában megfőtt, felszeletelt krumplit és a friss lila hagyma szeleteket. Pár óráig pihentessük hideg helyen, hogy az ízek jól összeérjenek.

Ha friss idénysalátát készítünk hozzá, akkor azt csak rövid idővel a tálalás előtt keverjük össze, hogy a zöldségek, saláták friss, ropogósak maradjanak. Ízesíthetjük citromlével, esetleg pár csipet cukorral, olívaolajjal, sóval, borssal, oregánóval, bazsalikommal, stb.... 

Alaszkai tőkehal vegyes zöldsalátával



10 megjegyzés:

  1. Szeretjük a halat, mégis ritkán kerül asztalra. Leginkább rántva, vagy csak fűszeres lisztbe forgatva, kisütve készül. Nagyon tetszik ez a változat, igazán jól néz, ez is felkerül az elkészítendők listájára! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda! Mi is valahogy így vagyunk vele, szeretjük, de mégis ritkábban kerül az asztalra :-(
      Egyszer próbáld ki :-)

      Törlés
  2. Én nem szeretem a halat. Viszont már készítettem kenyérmorzsás kukorica darába panírozott rántott húst és nekem is nagyon ízlett. Nem is értem, később miért feledkeztem meg a dologról....Pedig nem volt rossz. Az árpagyönggyel is így vagyok, szeretem, és mégis többnyire elfeledkezem róla pedig egészségesebb, mint a rizs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari! Én is készítettem már rántott csirkemellet is hasonló módon, az is nagyon ízlett :-)

      Törlés
  3. Meggyőztél, teszek majd egy próbát kukorica darával nagyon guszta! Sertéshúsra vagy csirkehúsra is próbáltad vagy csak halra?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva! csirkemellet paníroztam már így, nagyon finom volt az is. csak arra vigyázz, hogy keverd a kukoricadarát zsemlemorzsával agy kukoricaliszttel, mert különben túlzottan ropogós lesz a bunda :-)

      Törlés
  4. Mindegyik változat jól néz ki és finom lehet. Kukoricalisztet már én is használtam, de a kukoricadarát még nem. Majd kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Próbáld ki Te is, biztos ízlik majd :-) De keverd valamivel, kukoricaliszttel vagy prézlivel.....

      Törlés
  5. Sült hekk volt ma ebédre, kipróbáltam hozzá a kukoricalisztet, istenien ropogós lett. Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :-) Mindig örülök,ha valaki elkészíti egy-egy receptemet, hát még ha ízlik is, annak még jobban örülök. Így most a Te levelednek is nagyon megörültem :-)

      Törlés