2018. május 14., hétfő

Szezámmagos-sajtos ropogós stangli


A stanglik a tálon - ennyi lett az alábbi recept szerinti mennyiségből

Az egyik kettétörve

Egy finom ropogtatni való, de kiváló sör- vagy borkorcsolyaként is, amivel nincs sok munka, és gyorsan elkészül. 
Mikor otthon jártam Mözsön, az Ízőrzők forgatásán, egyik délután egy kedves ismerősünknél voltunk vendégségben, és ott ettünk ilyet. Nagyon ízlett, ezért amennyire meg tudtam jegyezni a receptjét, én is elkészítettem itthon, már kétszer is....

Hozzávalók: 20 dkg liszt, 1 kis tojás, 8 dkg margarin, 2 evőkanál zsír, 1 kiskanál só, 6-8 dkg reszelt sajt, 1 púpozott mokkáskanál sütőpor, 1-2 evőkanál tejföl,
a tetejére: tojás,  reszelt sajt, szezámmag és köménymag.

Elkészítése:
Az összes hozzávalót jól összekeverjük, és szükség szerinti mennyiségű tejföllel közepesen lágy tésztát gyúrunk belőle. Ha nagyon lágy lenne tegyünk bele még lisztet, ha sűrű, még tejfölt.
Kb. 3-5 mm vékonyra kisodorjuk - attól függően, hogy mennyire szeretnénk ropogósra sütni. Megkenjük tojással, megszórjuk reszelt sajttal és sűrűn szezámmaggal - aki szereti lehet köménymaggal is -, majd derelyevágóval feldaraboljuk. Előmelegített sütőben megsütjük.

A második sütésem, köménymaggal, és kicsit vékonyabbra sodorva, ropogósabbra sütve



8 megjegyzés:

  1. Őszinte leszek: én nem vacakoltam a múlt héten semmiféle egyszerű tésztával - vettem egy "bóti levelest" - és (szemre) pont ugyanilyen köményes-szezámos stanglit késztettem. De azért ezt a receptet is elmentem - hátha egyszer lesz hozzá kedvem, mert tény, nem komplikált és biztos finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szoktam venni a "bóti levelest" nagyon finom lesz abból is minden, sós is, és édes is :-)

      Törlés
  2. Nagyon kívánatosak. El tudnék most ropogtatni néhányat belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, most én is tudnék belőle elropogtatni egy-két darabot, de sajnos már elfogyott :-)

      Törlés
  3. Az ilyen és hasonló ropogtatni valókat a férjem nagyon szereti, de én nem annyira. Mindig nyaggat, hogy készítsek. Na, majd ezután már rászánom magam erre a jónak és szépnek látszó általad készítettnek az elkészítésére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, próbáld ki, lehet hogy még neked is ízlik majd :-) :-)

      Törlés
  4. Hűű, na ezt én is szívesen ropogtatnám! Megint finomat sütöttél! :)

    VálaszTörlés