2018. május 18., péntek

Rizspuding - eperrel, csokival, habosan...




Egy finom epres-krémes-habos desszert, ami nagyrészt saját ötletből született.....

Hozzávalók 5-6 pohárhoz, a rétegek alulról felfelé haladva:
a kekszréteghez:
poharanként 2-3 győri keksz morzsásra összetörve1,
a csokiréteghez: kb. 5-7 dkg tejcsoki, kevés tej,
a rizspudinghoz: 1,25 dl rizs, 7 dl tej, 1 jó diónyi vaj, 1 jól púpozott evőkanál fehér csokoládés pudingpor, ízlés szerint 4-5-6 evőkanál cukor, 2 dl növényi "tejszín" felvert habjából kb. 5 púpozott evőkanálnyi, 3-4 dkg fehércsoki,
az eperréteghez: 15-20 dkg eper, ízlés szerint barnacukor (1-2 kiskanállal), 1 kiskanál citromlé,
a tetejére: a többi megmaradt hab és pár szem eper.

Elkészítése:
Először a kekszet törtem morzsásra, beleszórtam a poharak aljába. A tejcsokit felolvasztottam a tejjel, és ráöntöttem a kekszre.
A rizst főztem puhára. Annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje a rizst, majd hozzáadtam a vajat, és 6 dl tejet hozzáadásával puhára főztem. Ezután beletördeltem a fehércsokit.
A maradék 1 dl tejben elkevertem a pudingport és a cukrot, hozzáöntöttem a megfőtt rizshez, és még egy-két percig főztem, hogy krémes legyen. Kicsit hagytam hűlni.
Ezután felvertem a habalapot, aminek egy részét hozzákevertem a rizspudinghoz. Rákanalaztam a csokirétegre.
Az epret összedaraboltam, meglocsoltam a citromlével, és a barnacukorral rövid ideig főztem. Krumplinyomóval kicsit összetörtem, és a rizsre kanalaztam.
Hűtőbe tettem, hogy jól lehűljön, majd tálalás előtt a maradék habbal és egész, illetve félbe vágott szemekkel kidíszítettem.






7 megjegyzés:

  1. Katalin, micsoda remek ötleteid vannak. Az ilyen csodás kelyhekre mindig rákívánkozom. Jól esne most délutáni desszertnek.

    VálaszTörlés
  2. Ez a desszert nagyon finom lehetett és jól is néz ki. Elfogadnám én is.

    VálaszTörlés
  3. Köszi szépen lányok, sajnos már elfogyott :-) Nagyon finom, könnyed desszert volt...

    VálaszTörlés
  4. Csábítóan néz ki,szívesen elkanalaznám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, most én is szívesen ennék ismét belőle :-)

      Törlés
  5. Csodásak igazán, fénypostázhatnál egyet.. 🙂

    VálaszTörlés