2015. július 23., csütörtök

Borsófőzelék



Gondolom borsófőzeléket mindenki tud főzni, ezért nem is annyira a recept kedvéért került fel, inkább csak hogy megmutassam, nálunk hogy készül, és mert nagyon szeretem...

Hozzávalók, mennyiség nélkül: borsó, só, 1-2 gerezd fokhagyma, tej, liszt, olaj, törött paprika.

Elkészítése:
A borsót a fokhagymával megfőzöm, csak annyi vízben, hogy épp hogy ellepje. Ha megfőtt tejjel felengedem és paprikás rántással berántom.
Általában fasírtot szoktam mellé kisütni.


6 megjegyzés:

  1. Én is pont így készítem, csak tükörtojással tálalom :)

    VálaszTörlés
  2. Ez az egyetlen főzelék, amit megesznek a gyerekek. Tükörtojással persze. Én kicsit másképp készítem, néha kerül bele répa, de petrezselyemzöld és kevés sült hagyma mindig.

    VálaszTörlés
  3. Én is szeretem és hasonlóan készül, de egy kis vöröshagyma is kerül bele, meg petrezselyem, de pirospaprika nem kerül bele. A finomfőzelék változatot is készítem, amikor sárgarépa is kerül bele. A feltét pedig változó van amikor fasírt, de lehet sült oldalas, pörkölt vagy tojás is. Nagyon guszta lett

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok! Ahogy nálatok készül biztos úgy is nagyon finom. De hát ahány ház, annyi szokás....

    VálaszTörlés
  5. Nagymamám is így csinálta, de nekem sosem sikerül olyanra, mint az övé volt... A tied nagyon guszta, kívánatos! :-)

    VálaszTörlés