2014. december 2., kedd

Pincepörkölt




Hozzávalók: kb. 80 dkg - 1 kg hús vegyesen (sertéscsülök bőrével és marhanyak), 3-4 nagy fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, zsír, pirospaprika ízlés szerin, kb. 4 dl vörösbor, őrölt bors, 1-2 paradicsom, 1 paprika, 1-2 kis erős paprika vagy erős paprikakrém és krumpli.

Elkészítése:
A hagymát felaprítottam és a zsíron üvegesre dinszteltem. Rátettem a kockára vágott húst, fehéredésig pároltam, majd megszórtam a pirospaprikával. Felengedtem a borral, sóztam, borsoztam, és hozzáadtam a paprikakrémet, a paradicsomot, a paprikaszeleteket és a feldarabolt fokhagymát is. Fedő alatt főztem, ha kellett, vízzel pótoltam az elfőtt levét. Amikor már puhult a hús, beletettem a hasábokra vágott krumplit is, és készre főztem.
Friss kenyérrel, savanyúsággal, egy pohár vörösborral kitűnő ebéd.

Az előkészületek



15 megjegyzés:

  1. Kedves Katalin, istenien néz ki a pincepörkölted!:) Én ma ebédre a szegényes kistestvérét, paprikáskrumplit főzök, virslivel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza! A kistestvére is finom lehetett :-)

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Hallani hallottam már erről a finomságról de még nem kóstoltam sajnos:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Akkor itt az ideje egy próbának :-)

      Törlés
  3. Elmondhatatlanul guszta, csorog a nyálam.... :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kívánatos ez a pörkölt! Nyáron egyszer mi is főztünk egy bográccsal.
    Örülök Katalin, hogy gyógyulófélben van, és ismét kezd visszatérni a régi erőd és kedved.
    Azért kíméld magad, és gyógyulj meg teljesen minél előbb!
    Én is kivizsgálkásokra járok, október elején egy éjjel szívinfarktus gyanúval vitt a fiam a sürgősségire. Azóta vizsgálgatnak, de a szívemnek nincs baja, gerinc probléma okozta a tüneteket. Még 1-2 hónapi eltart, mire a csonttömeg és egyéb előirányzott vizsgálatokat "lejárom". Én is kímélem magam, a sütés-főzésen, takarításon kívül most mást nem csinálok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marcsi! Gyógyulgatok :-)
      Sajnálom, hogy Te is az orvosokhoz vagy kénytelen járni, de a szerencse, hogy a szívednek nincs baja!

      Törlés
  5. Hmmm, de finomat főztél! Annyira jól néz ki, hogy ilyet nekem is kell készítenem:-)
    Igazán örülök, hogy gyógyulgatsz!

    VálaszTörlés
  6. Ez az étel tényleg kitűnő. A férjem kedvencei az ilyen ételek. Nagyon jól néz ki. Én is elkészítem majd

    VálaszTörlés
  7. Annyira étvágygerjesztő fotókat készítesz, olyan éhes lettem. :) Nagyon finomat főztél.

    VálaszTörlés
  8. Lívia, Gabriella, köszi szépen!

    VálaszTörlés
  9. Így kell kinéznie egy ételnek!! Csillagos ötös!!

    VálaszTörlés