2014. december 8., hétfő

Mézes-szezámmagos csirkemell



Finom ebédünk volt a hétvégén, amit már rég szerettem volna elkészíteni. Egy-kétszer ettem kínai étteremben ilyet, most végre elkészült a hazai változata is. Gyorsan és könnyen elkészíthető.

Hozzávalók: 1 csirkemell, só,
a bundázáshoz: 2 tojás, kb. 15 dkg liszt, 2 evőkanál olaj, 1 mokkáskanál sütőpor, só, víz,
a mártáshoz: 3-4 evőkanál méz, ugyanennyi ketchup, házi csípős paprikakrém (ha a mártás kevés lenne, közben még keverhetünk bele a hozzávalókból),
a tetejére: szezámmag.

Elkészítése:
A csirkemellet felszeleteljük, sózzuk, kiklopfoljuk, majd kisebb csíkokra vagy darabokra várjuk.
A bundázás hozzávalóit jól elkeverjük, hogy sűrű palacsintatésztát kapjunk. A mézes mártáshoz valókat is simára keverjük.
A húsdarabkákat a sűrű tésztába mártjuk, és forró olajban aranybarnára sütjük. Ha kisültek azonnal a mézes-ketchupos mártásba forgatjuk, és megszórjuk a szezámmaggal, amit előtte kicsit meg is piríthatunk.




14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta falatok, a jó kis csípős mártással nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  2. Névtelen

    Éva küldi

    Nagyon guszta, égyvágygerjesztő.
    De én csak annak örülök, hogy már ilyen jól vagy, hogy van kedved, erőd, ilyen falatkákat
    készíteni.
    További sok sikert és gyors javulást kívánok!
    .

    VálaszTörlés
  3. De örülök ennek a receptnek, annyira szeretem! Olyan guszta... már nyelek is nagyokat a fotó láttán. :D

    Örülök, hogy jól vagy és ismét sütögetsz, hozok a recepteket. Rég jártam nálad, van mit visszanéznem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella! Sajnos sok újdonságom nincs....

      Törlés
  4. Nagyon guszta ! Igazi finomság lenne számomra szeretem a csípős ételeket ! Vigyázzál magadra !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Még eléggé kímélem magam, nem csinálok sok mindnet.

      Törlés
  5. Szeretném :) Katalin rég jártam itt, köszönöm a Katalin napi köszöntést, ha későre is, viszont kívánom Neked, és szép adventet kívánok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati, nektek is szép adventet ott a távolban!

      Törlés
  6. Nemrég voltam kínaiba, olyan tartalmas levest ettem, hogy teljesen jól is laktam vele. Másodikként szerettem volna megkóstolni a mézes-szezámmagos csirkemellet, de nem bírtam többett enni. Tényleg nagyon guszta a fotódon. Újra megkívántam :) Én is a többiekkel együtt örülök Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vicuska! Örülök, hogy ennyiteknek tetszik :-)
      Most itt lenne a jó alkalom hogy megkóstold, ha az étteremben nem sikerült :-)

      Törlés
  7. Nagyon guszta, kétségem sincs afelől, hogy finom is. Néha-néha én is járok kínaiba, többször ettem már ilyet, de nem gondoltam arra, hogy otthon elkészítsem. A leírás, a képeid meggyőztek. :) Egyszer kipróbálom. Én is örülök Neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Jó étvágyat hozzá, ha egyszer elkészíted :-)

      Törlés