2012. augusztus 28., kedd

Uborkasaláta gyöngyhagymával


Hozzávalók: uborka, nagyobb gyöngyhagyma, fokhagyma, só, cukor, őrölt bors és paprika, ecet, víz.

Az uborkát meghámozzuk, vékonyra összeszeleteljük, besózzuk, és kicsit állni hagyjuk. Ízlés szerinti cukorral elkészítjük az ecetes levet. Ezután az uborkát kissé kinyomkodjuk és a szintén vékony szeletekre vágott hagymával együtt a léhez adjuk. Mennyiségtől és ízléstől függően 1-4 gerezd fokhagymát áttörünk, és az uborkához keverjük. Tetejét megszórjuk borssal és paprikával. Aki szereti, tehet a tetejére tejfölt is, én nem szoktam.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! :) Még így magában is szívesen megenném! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is így készítem az uborkasalátát, bár fokhagyma nélkül. Nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
  3. Hankka, Gerdi, köszi!
    Én mindig teszek bele fokhagymát, szerintem nagyon finom vele. Amúgy a fokhagymát nem szeretem, sokszor még az illatától is rosszul leszek. De az uborkasalátán és a pirítóson kifejezetten szeretem, el sem tudnám képzelni nélküle :)

    VálaszTörlés
  4. Hmmm... imádjuk! A férjem és Anyukám tejföllel, én és Apukám tejföl nélkül - pont így, ahogy Te készíted. Fincsi. :P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...