2012. augusztus 23., csütörtök

Ecetes szilva


Hozzávalók: érett, de nem puha magvaváló szilva, néhány szem szegfűszeg és egy-két darabka fahéj, 
a léhez az arány: 1 liter vízhez 20 dkg cukor (vagy ízlés szerint kicsit több is lehet), 2 dl 10% ecet, 1 mokkáskanál borkősav (mely tartósít, valamint segíti megőrizni a gyümölcs eredeti színét és zamatát, a savanyúság kemény és ropogós marad tőle),
az tetejére szalicil.

A szilvát megmostam, kettévágtam, kimagoztam (így kiküszöbölhető az esetleges beteg gyümölcs és ezáltal több is fér egy üvegbe), és az üvegekbe tettem. A vizet a cukorral, az ecettel, a borkősavval, néhány szem szegfűszeggel és fahéjdarabkával jól felforraltam, és még forrón a szilvára öntöttem úgy, hogy a fűszereket arányosan elosztottam az üvegekben. Tetejükre 1-2 késhegynyi szalicilt tettem, jól rácsavartam a fém tetőt, és már készen is volt.

Ecetes szilvát még nem tettem el, és nem is ettem, de állítólag finom, főleg sült húsokhoz. Majd meglátjuk, mindenesetre egy próbát megért.....

Az üvegek megtöltése

Az egyik kis üveg - másnapra már ilyen szépen
 "megpirult" a szilva és a leve is

A télen kibontott szilva, ami nagyon finom lett.......


7 megjegyzés:

  1. Finom bizony, és nálad is nagyon guszta lett! :) Anyukám szokott készíteni, én kifejezettem szeretem! :)

    VálaszTörlés
  2. Még nem is hallottam eddig ilyenről:)

    VálaszTörlés
  3. Én még ilyen különleges ecet szilvát nem ettem, nem is hallottam róla...talán olyan uborkás ize lehetne?

    VálaszTörlés
  4. Játék van nálam, szívesen látlak:http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2012/08/nyarbucsuztato-lancjatek.html

    VálaszTörlés
  5. Köszi szépen, hogy milyen lesz az íze, nem tudom, mert még én sem ettem ilyet, és hallani is csak most hallottam róla :)
    Kati kösz, majd benézek hozzád.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lesz meglátod. Gyerekkori emlékeket ébreszt fel, a Nagymamám tálalt fel ilyent a téli disznó vágáskor.Köszönöm a receptet, azt hiszem egy néhány üveg az én kamrapolcomra is.

    VálaszTörlés
  7. Kösz Judit, már nagyon várom a telet :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...